وزیر ارشاد: «مردمی بودن» مهم‌ترین ویژگی جشنواره‌های امسال فجر بود/ بروز مصادیق عدالت فرهنگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۹
در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

وزیر ارشاد: «مردمی بودن» مهم‌ترین ویژگی جشنواره‌های امسال فجر بود/ بروز مصادیق عدالت فرهنگی

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه جشنواره های فجر مردمی ترین جشنواره های هنری در تمام دنیا به حساب می آیند، گفت: هیچ جای جهان نمی توان چنین جشنواره های متنوع فرهنگی هنری یافت که در بازه ای مشخص با حضور گسترده هنرمندان و مردم برگزار شوند.
به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شامگاه جمعه پنجم اسفند ماه در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به برگزاری باشکوه جشنواره های فرهنگی هنری فجر سال جاری گفت: خوشبختانه جشنواره های فجر امسال با حضور گرم هنرمندان و استقبال پرشور علاقه مندان به هنر به سرانجام رسید.
وزیر فرهنگ با اشاره به ویژگی های جشنواره های فرهنگی هنری فجر گفت: «مردمی بودن» مهم ترین ویژگی جشنواره های امسال بود به این معنا که این جشنواره ها در وهله نخست متعلق به مردم بودند.
اسماعیلی یادآور شد: جشنواره های فجر مردمی ترین جشنواره های هنری در تمام دنیا به حساب می آیند. در هیچ جای جهان نمی توان چنین جشنواره های متنوع فرهنگی هنریَ یافت که در بازه ای مشخص با حضور گسترده مردم برگزار شوند.
وی تاکید کرد: جشنواره های فجر امسال به وضوح مردمی بودند چرا که این رویدادهای فرهنگی هنری با حضور مردم عینیت یافت و این حضور همگان را به تحسین واداشت. به همین خاطر است که باید قدردان مردم هنردوست ایران بود که پشت هنرمندان و آثار هنری ایستادند.
وزیر فرهنگ همچنین به حضور گسترده هنرمندان در جشنواره های فجر اشاره کرد و گفت: قدردانی دوم باید نثار هنرمندان حوزه های مختلف باشد که به خواست مردم برای حضور در در این جشنواره های مهم لبیک گفتند و  چنان شد که چراغ جشنواره های امسال نسبت به همه ادوار پرفروغ تر باشد.
 اسماعیلی ظهور عدالت فرهنگی را از دیگر ویژگی های جشنواره های فجر دانست و گفت: امسال عدالت فرهنگی را در جشنواره ها به عینه مشاهده کردیم. مثلا در سینما، فیلم های جشنواره را با سینماسیار در دورترین نقاط کشور به نمایش درآوردیم و با برگزاری جشنواره های منطقه ای تئاتر، شور و احساس و اشتیاق را در نواحی مختلف کشور به نظاره نشستیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: عدالت فرهنگی یعنی هنرمندان همه نقاط کشور بتوانند به اندازه استعدادهایشان نقش آفرینی کنند.
وی حضور پررنگ جوانان را از دیگر ویژگی های مهم جشنواره های فجر عنوان کرد و گفت: امیدآفرینی امتیاز ویژه جشنواره های فجر امسال بود که جوان ها با حضور و درخشش خود رقم زدند.
اسماعیلی یادآور شد: ایران همواره مهد هنرمندان بوده و جشنواره های فجر امسال زمینه حضور هنرمندان نسل جدید از سی و یک استان کشور را فراهم کرد.
وی توجه به اقتصاد هنر و صنایع خلاق فرهنگی را از کلان برنامه های وزارت فرهنگ دانست و گفت: با مشاهده استقبال مردم و مسئولان سایر کشورها از آثار هنرمندان ایرانی، علاوه بر آن که نشان از عمق نفوذ فرهنگی ایران سرافراز در منطقه و جهان دارد، بیش از گذشته ما را به آینده روشن اقتصاد هنر امیدوارتر می کند.
وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابتکار «جایزه ویژه جهاد تبیین» در جشنواره تجسمی گفت: وظیفه هنرمندان است که با لسان بلیغ هنر دستاوردهای بزرگ کشور را به تصویر بکشند و جاودان کنند.
اسماعیلی در پایان با گرامیداشت یاد هنرمندان درگذشته امسال گفت: استاد حبیب الله صادقی پیش از درگذشت، با همکاری همسر خود تابلوی یکصد و ده متری داستان اسطوره های ایران از آغاز تا مراسم تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی را به پایان رساند که امیدوارم در زمانی مناسب با حضور خانواده ایشان این اثر رونمایی شود.
گفتنی است در این مراسم برگزیدگان پانزدهمین جشنواره فجر با حضور وزیر فرهنگ مورد تقدیر قرار گرفتند و از سه کتاب طوبای زرین(آثار جشنواره)، کتاب سال کاریکاتور ایران و مقالات فجر چهارده سال گذشته رونمایی شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    100/867/118/000
  • بی‌بدن
    22/358/841/000
  • سال گربه
    10/639/228/500
  • آپاراتچی
    3/809/166/500
  • پرویز خان
    3/135/337/000
  • نوروز
    2/746/203/000
  • ایلیا جستجوی قهرمان
    2/310/894/500
  • آسمان غرب
    2/022/378/500