تلاش کردم در «روایت یک خاکسپاری» چیزی از قاب بیرون نزند

امیر صدقی کارگردان فیلم کوتاه «روایت یک خاکسپاری» در گفتگو با خبرنگار سینما صبا گفت: فیلم «روایت یک خاکسپاری» در اوج پاندمی کرونا ساخته شده و ایده اثر نیز برآمده از همان دوره است.

صد‌قی درباره شکل‌گیری ایده فیلم گفت: مادر یکی از دوستان من در پی ابتلا به کرونا فوت کرد اما بعد از خاکسپاری او، از سه مکان مختلف با خانواده او تماس‌هایی برقرار شد که حکایت از این داشت که جنازه هنوز برای خاکسپاری به محل دفن نرسیده و باقی ماجرا… در واقع این ایده بر اساس یک اتفاق واقعی گسترش پیدا کرد.

او پیرامون ترفندهای بصری و تکنیکی فیلم خود در راستای ایجاد التهاب، تعلیق و ابهام گفت: سعی بر ایجاد ترفندی خاصی نبود، بسیار تلاش کردیم تا همه چیز ساده باشد و به اصطلاح چیزی بیرون قاب و اغراق‌شده نباشد. تمام تلاش‌ و تمرکر من در نهایت فقط بر ارائه درست قصه بود.

صدقی‌ درباره ایده‌های تازه و ساخت آن‌ها  در قالب کارهای بعدی خود تصریح کرد: ایده‌هایی دارم اما با وجود شرایط عجیب اجتماعی فعلی، واقعا مشخص نیست که این ایده‌ها ساخته می‌شوند یا خیر. باید بگویم؛ به امید روزهای بهتر!

او پیرامون حضور فیلمش در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی گفت: این فیلم در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم دوربان کاندیدای بهترین فیلم دانشجویی شد و نیز توانست در پانز‌دهمین دوره جشنواره NFFTY آمریکا -یکی از بزرگترین جشنواره‌های بین‌المللی در رده سنی زیر ۲۴ سال- نظرها را جلب کند و کاندیدای دریافت جایزه بهترین فیلم دانشجویی شود. فیلم در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه نهال هم کاندیدای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه شد.

 

عواملی که در ساخت فیلم کوتاه «روایت یک خاکسپاری» همکاری داشتند، عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: امیر صدقی، بازیگران: تارا ارژنگی _ مهدی بازدار _ امین خادم _ امین محمودی _ مهدی آرشی، مدیر فیلم‌برداری: عماد حسینی‌فرد، تدوین: مرجان طبسی، طراح صحنه و لباس: فائزه محمدی، دستیار کارگردان: امیرحسین ابراهیمی – علی وزیری، صدابردار: حسن کرامت‌فر، صداگذار: محمد قاسمی، طراح گریم: مهدی کافی، گروه فیلم‌برداری: علی کافیان – علی اسدی – آرین هاشمی – امیرحسین نوش‌آذر، دستیاران صحنه: نوشین مختارپور – محدثه مدنی، مدیر تولید: سعید ملکی، منشی صحنه: نسترن برزگر، اصلاح رنگ و نور: شیرین اخلاصی، عکاس: متین باقری، تیتراژ: مهسا آقاعلی، مترجم: بونا الخاص، طراح پوستر: نگار صافی، پخش بین‌الملل: درگاه فیلم کوتاه سفید.

این فیلم روایت داستان زنی بنام تارا است پس از خاکسپاری جنازه مادرش که به علت بیماری کرونا فوت کرده با تماسی غیرمنتظره از بیمارستان مواجه می‌شود…