دفتر دوازدهمین نمایشگاه مادر، نوزاد و کودک بسته شد

به گزارش صبا به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی این رویداد، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی مادر، نوزاد و کودک از دوم تا پنجم اسفند 1401 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

دو سالن 5 و 6 نمایشگاه در چهار روز ابتدایی اسفند مملو از جمعیتی جوان شد. در سالن، جمعیتی که عمدتا پدران و مادران جوان همراه با کودک و نوزاد خود بودند در کالسکه‌های مختلف با بادکنک‌های رنگی و اسباب‌بازی‌های دلخواه‌شان در آرامش مشغول گشت و گذار بودند؛ البته در این میان زوج‌های جوانی که منتظر ورود عضو جدید به خانواده هستند و با وسواس به دنبال انتخاب لوازم اتاق خواب فرزند دلبندشان و یا پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی که در انتظار ورود نوه خود هستند، نیز دیده می‌شدند که درصدد فراهم کردن ملزوماتی هستند تا بتوانند فضای آرامی را برای نوزادی که قرار است به زودی به جمع آن‌ها بپیوندد، فراهم کنند.

در سالن شماره 5 دو عروسک پدربزرگ و مادربزرگ غول‌پیکر با همراهی موسیقی ایرانی هر روز به استقبال خانواده‌ها رفتند و گاهی هم پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با نوه‌هایشان در میان غرفه‌ها و در میان موسیقی پخش شده به شادی و تفریح، وقت خود را سپری ‌کردند و چرخی ‌زدند و در میان رنگ‌ها گم ‌شدند و به دنیای آرزوها و خیال‌ها سری ‌زدند.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که به تولید مکمل‌های غذایی و سلامت مادر و کودک می‌پردازند نیز در نمایشگاه حضور پررنگی داشتند. برخی از آن‌ها نوپا و جویای ارتباط برقرار کردن با مخاطب هدف خود و برخی هم کهنه‌کار و قدیمی که گاهی به مادرانی که در انتظار فرزند دوم یا سوم خود بودند یادآوری می‌کردند که از محصولات این شرکت استفاده کرده‌اند و حالا با کوله‌باری پربارتر می‌توانند به آن‌ها اعتماد کنند.

امسال در سالن شماره 6 برای نخستین‌بار یک فضای اختصاصی برای تولیدکنندگان اسباب‌بازی ایرانی فراهم شد تا بتوانند به عرضه محصولات خود بپردازند. در واقع اینجا مکانی است برای این که تولیدکنندگان اسباب‌بازی با مخاطب خود ارتباط چهره به چهره برقرار کنند و محصولات خود را که امروز در رقابت بسیار سختی با محصولات خارجی قرار دارند، به مخاطب خود عرضه کنند. در این دوره از نمایشگاه نزدیک به صد غرفه شامل ملزومات اتاق کودک، سیسمونی، لباس مادر، نوزاد و کودک، همچنین اسباب‌بازی در مساحتی بالغ بر 3 هزار و 800 مترمربع حضور یافتند که از این میان 20 شرکت‌کننده برای نخستین بار به صورت تخصصی به عرضه محصولات اسباب‌بازی در دو سالن 5 و 6 پرداختند.

به گفته بسیاری از این تولیدکنندگان امروز مخاطب کالای ایرانی بیش از گذشته است و حتی حالا این کالا با نام ونشان ایران می‌تواند از نظر کیفیت در دنیای غرب نیز حضور داشته باشد و مورد استفاده خانواده‌های اروپایی نیز قرار گیرد.

البته که این نیازمند حمایت جدی از سوی دولتمردان است، دولتمردانی از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت صمت، وزارت بهداشت، شهرداری تهران، شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… که امسال پای کار آمدند و با همراهی بخش خصوصی توانستند با برگزاری جلسات متعدد در شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی داشته باشند که حاصل آن نمایشگاه دوازدهم شد.

دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی «مادر، نوزاد و کودک» از سوی شرکت میلاد نور به عنوان کارگزار سازمان توسعه تجارت و با نظارت شورای نظارت بر اسباب‌بازی از روز دوم اسفند 1401 به صورت حضوری در سالن‌های 5 و 6 نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز شد و تا روز جمعه پنجم اسفند از ساعت 8 تا 16 پذیرای بازدیدکنندگان بود.