«همه‌چیز…» انتخاب تهیه‌کنندگان و یک قدم نزدیک‌تر به اسکار/ «تام کروز» جایزه افتخاری گرفت

به گزارش صبا، این کمدی اکشن علمی تخیلی توانست بر دیگر رقبای خود غلبه کند. این اکشن پرفروش سینما که مورد توجه منتقدان هم قرار گرفته، داستان زنی میانسال (با بازی میشل یو) است که در یک دنیای موازی باید با مشکلات اقتصادی مقابله و مغازه‌اش را حفظ کند.

«همه چیز…» را تیم دو نفره دانیل کوان و دانیل شینرت با هزینه اندک 14 میلیون دلاری ساخته‌اند اما فیلم توانست در سطح جهانی حدود 110 میلیون دلار فروش کند و تبدیل به شگفتی جدول گیشه نمایش شود.

این فیلم با «آواتار: مسیر آب»، «تاپ گان: ماوریک»، «تار»، «فیبلمن‌ها»، «ارواح اینشیرین»، «بلک پنتر: واکاندا برای همیشه»، «پیاز شیشه‌ای: یک چاقوکشی اسرار آمیز» و «الویس» در رقابت بود. امسال اولین سالی بود که در بین فیلم‌های این اتحادیه نام چهار فیلم به چشم می‌خورد که دنباله‌ای بر یک فیلم موفق هستند.

برنده مراسم اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا شانس بسیار زیادی برای تکرار موفقیت خود در مراسم اسکار پیش رو را دارد.

از سال 2009 تا به حال تنها سه فیلم برگزیده مراسم اتحادیه تهیه کنندگان آمریکا نتوانسته‌اند اسکار بهترین فیلم سال را از آن خود کنند که عبارتند از: بزرگ کوچک (2015)، لالالند (2016)، و 1917 (2019).

این مراسم همچنین جایزه معتبر و افتخاری «دیوید. او. سلزنیک» خود را به تام کروز بازیگر و تهیه کننده معروف سینما اهدا کرد که امسال با قسمت دوم تاپ گان در راس این رقابت‌ها قرار دارد.

قبل از این چهره‌های مهمی چون استیون اسپیلبرگ، باربارا بروچلی، برایان گریزر و دیوید هیمن موفق به دریافت این جایزه افتخاری شده‌اند.