جبلی: شهدای رسانه مقاومت در دو جبهه نرم و سخت جنگیدند

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، نخستین یادواره شهدای رسانه محور مقاومت با عنوان «راویان مقاومت» امروز دوشنبه ۸ اسفند در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حضور خانواده شهدای رسانه از ایران، عراق، یمن، سوریه، افغانستان، فلسطین و لبنان برگزار شد. در نخستین یادواره‌ی شهدای رسانه محور مقاومت، مجموعا ۲۳۰ نفر از خانواده‌های شهدا به همراه مسوولان رسانه‌ای و مدیران بنیاد شهید و برخی از وزرای رسانه‌ای از کشور‌های خارجی حضور داشتند. این یادواره همچنین با حضور شخصیت‌های فرهنگی ‌رسانه‌ای کشورهای محور مقاومت که رژیم اشغالگر قدس را به رسمیت نمی‌شناسند برگزار شد.

پیمان جبلی، رییس رسانه ملی در این مراسم با بیان خاطره ای از سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: چند ماه قبل از شهادت سردار سلیمانی به وی پیشنهاد برگزاری یک یادواره تکریم از شهدای برون مرزی را دادم که با استقبال وی قرار شد با حضور سردار برگزار شود، مراسم تکریم را مهیا کردیم و به علت ماموریت، وی امکان حضور در مراسم را پیدا نکرد و چند ماه بعد خودش مهمان شهدا در بهشت شد.
وی با اشاره به شهدای رسانه ملی بیان کرد: رسانه ملی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز نام خود را در میان شهدای دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای حادثه سقوط هواپیمای سی. ۱۳۰، ثبت و ۱۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی‌کرده است که در راس این شهدا، یاد و خاطره شهید اهل قلم مرتضی آوینی و زنده یاد نادر طالب زاده در میان محور مقاومت نامی آشناست که شان آنها را گرامی می‌داریم.

شهدای رسانه مقاومت در دو جبهه نرم و سخت جنگیدند 

جبلی در خصوص میزبانی رسانه ملی از خانواده شهدای اصحاب رسانه مقاومت افزود: در جنگ سرد، دشمن به دنبال از بین بردن امکانات، تجهیزات، نابود کردن خطوط مقدم و وادار کردن ما از یک موضع به یک موضع عقب تر بود اما در جنگ نرم دشمن از سلاح گرم و بمباران استفاده نمی‌کند و به دنبال عقب راندن فیزیکی ما نیست بلکه به دنبال تغییر دادن هدف ما، مواضع ما و گمراه کردن ما است.
وی خاطرنشان کرد: شهدای رسانه مقاومت در دو جبهه نرم و سخت جنگیدند و اجرشان برای مقابله با توطئه‌های نرم و سخت دو برابر است.
رییس رسانه ملی با تاکید بر اینکه در راس دشمنان ما، رژیم صهیونیستی کودک کش قرار دارد اظهار داشت: در جنگ نرم، دشمن به دنبال گمراه کردن از مسیری که روزانه از خدا می خواهیم هدایت کند است؛ ما روزانه از خدا می خواهیم اهدنا الصراط مستقیم یعنی نزدیکترین راه به تو را برای ما قرار بدهد و ما را از جمله ضالین و غضب شده‌ها قرار ندهد.
وی ادامه داد: میان ضالین و مغضوبین باید تفاوت قائل شد. مغضوبین مورد غضب هستند اما ضالین گمراه شدگان اند که همان قربانیان جنگ نرم هستند که وظیفه ما رسانه‌ها مقابله در دو جبهه است.

پایداری در مقاومت هزینه ندارد بلکه سراسر سرمایه‌گذاری است

رییس رسانه ملی با اشاره به مقاومت ۴۴ ساله مردانه و شجاعانه کشورمان در مقابل جنگ هشت ساله، تحریم ها و توطئه‌ها بیان کرد: ما با ایستادگی و عبور از جنگی که دشمن تدارک دیده بود نوع جدیدی از جنگ ترکیبی را تجربه می‌کنیم. در جنگی که دشمن برای به زانو درآوردن ما علاوه بر حوزه‌های اقتصادی به سمت جنگ فکری و نرم برای گمراه سازی افکار عمومی اهتمام داشت ما پیروز شدیم.
جبلی با بیان اینکه کشور ما بارها هزینه مقاومتش را داده است گفت: ما هزینه مقاومت را به شیرینی پذیرفتیم. از نگاه ما پایداری در مقاومت هزینه ندارد بلکه سراسر سرمایه‌گذاری است و هزینه آن هم سرمایه ای است که امسال با حضور جمعیت ۳۰ میلیونی در تهران، شهرستان‌ها و روستاها شاهد بودیم.
وی افزود : رهبر انقلاب بیان کردند این جمعیت چند ده میلیونی ثابت کردند به آرمان‌هایشان وفادار و در تمامی صحنه‌هاحاضرند. رییس رسانه ملی با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌ها در مسیر مقاومت افزود: این سختی‌ها موجب قویتر شدن ما و ارتقای جبهه مقاومت می‌شود.
جبلی با اشاره به اینکه محور مقاومت روز به روز در حال موثرتر و منسجم شدن است گفت: مقاومت برای اعضای مقاومت دستاورد مهم داشته است.