ارسال فیلم از ۱۰۰ کشور به جشنواره فیلم ۱۰۰ | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۵
عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم ۱۰۰ اعلام کرد

ارسال فیلم از ۱۰۰ کشور به جشنواره فیلم ۱۰۰

عضو هیئت انتخاب سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ از تعدد و تنوع آثار به عنوان ویژگی این دوره از جشنواره در بخش بین‌الملل یاد کرد.

به گزارش صبا، هادی اسماعیلی، مدیر فرهنگی و عضو هیئت انتخاب بخش بین‌الملل جشنواره فیلم ۱۰۰ درباره آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره با بیان این نکته که این دوره از جهت تعدد اثر بسیار جذاب بود، گفت: در این دوره تعداد زیادی فیلم در مجموع از بیش از ۱۰۰ کشور در بخش بین‌المللی شرکت کرده بودند و ما از میان آن‌ها دست به انتخاب زدیم.

وی با اشاره به رویکرد جشنواره فیلم ۱۰۰ در بخش بین‌الملل که بر موضوع «اخلاق» تأکید دارد، گفت: از این جهت جذابیت دیگری که آثار برای ما به عنوان تیم انتخاب داشت، این بود که فهم فیلم‌ها از نظر ما ساده بود، چون موضوع جشنواره، موضوعی بود که در همه کشور‌ها تقریباً یکسان است و حتی فیلم‌های بدون دیالوگ هم برای ما قابل فهم و جذاب بودند.
اسماعیلی در ادامه گفت: از نظر من اخلاق، کاملاً موضوع مشترکی بین کشورهاست و این در آثار رسیده به جشنواره هم شفاف بود، یعنی ما آثاری را از کشور‌هایی دیدیم که شاید تبادلات فرهنگی زیادی با آن‌ها نداشته باشیم، اما نگاهمان در موضوع مورد نظر فیلمسازان با آن‌ها مشترک بود.
وی در ادامه معیارهایش برای انتخاب آثار در بخش بین‌الملل را اینطور توضیح داد: من اساساً محتوا را نسبت به فرم در اولویت قرار می‌دهم، علی‌الخصوص در فضای فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای که فیلمساز خیلی فرصت اینکه به فرم بپردازد را ندارد. با توجه به اینکه اساساً جشنواره یک موضوع محوری برای محتوای فیلم‌ها مشخص کرده بود، طبیعتاً بحث محتوا برای من هم اولویت داشت، ولی در مورد برخی آثار که از جهت فرمی آثار باکیفیتی بودند، همین کیفیت بالای فرم مزیتشان برای انتخاب از طرف من بود.
عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم ۱۰۰ در ادامه از اصالت دادن به صاحبان اثر به عنوان ویژگی منحصر‌به‌فرد این جشنواره نام برد و گفت: در حوزه هنری، سازمان سینمایی سوره و همین‌طور جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰، هنرمند بر تولید و توزیع و پروموت آثار اصالت دارد. او صاحب اثر است و اساساً جشنواره ۱۰۰، جشنواره‌ای برای تسهیل رشد آدم‌هاست. این مهم‌ترین ویژگی این جشنواره است و به نظرم سازمان سینمایی آمده و به درستی همین‌جا نشسته است.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم ۱۰۰ به دبیری یوسف منصوری و به همت سازمان سینمایی سوره از دهم تا دوازدهم اسفند‌ماه برگزار خواهد شد.

منبع: جوان

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است