گمانه‌زنی درباره گزینه‌های جدید اکران نوروز ۱۴۰۲ / از «بچه زرنگ» تا «قیف»! | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸

گمانه‌زنی درباره گزینه‌های جدید اکران نوروز ۱۴۰۲ / از «بچه زرنگ» تا «قیف»!

شهروند نوشت: علاوه بر «کت چرمی»، «غریب»، «مجوز خروج» و «فسیل»، فیلم‌های دیگری چون «بچه زرنگ»، «قیف»، «انتهای باغ»، «ویلای ساحلی» هم شانس اکران در روزهای نوروزی را خواهند داشت.

به گزارش صبا، روزنامه شهروند در گزارشی ضمن اشاره به خیل فیلم‌های پشت خط اکران عنوان کرد: علاوه بر فیلم‌هایی که نام آنها رسانه‌ای شده [چون «کت چرمی» حسین میرزامحمدی، «غریب» محمدحسین لطیفی، «مجوز خروج» کیارش اسدی زاده، «فسیل» کریم امینی و «خط استوا» اصغر نعیمی (که اکرانش شروع شده)]، فیلم‌های دیگری هم شانس اکران در روزهای نوروزی را خواهند داشت.

این روزنامه در ادامه نوشت: فیلمی چون «بچه زرنگ» که پس از موفقیت در جشنواره فیلم فجر، شانس بالایی برای حضور در ترکیب اکران نوروزی دارد. روی «ببعی» حسین صفارزادگان هم به‌عنوان تازه‌ترین انیمیشن سازمان اوج پس از «فهرست مقدس» و «پسر دلفینی» نیز از این نظر می‌توان حساب باز کرد.
جز این دو محصول کودک و نوجوان، اما «ویلای ساحلی» ساخته کیانوش عیاری با بازی رضاعطاران و پژمان جمشیدی، «قیف» ساخته محسن امیریوسفی بابازی رضا عطاران، جوادعزتی، عباس جمشیدی فر و صابر ابر و «انتهای باغ» به کارگردانی سیدابراهیم عامریان سه کمدی جدیدی هستند که شانس زیادی برای اکران نوروزی دارند. البته به شرطی که سازمان سینمایی که گفته اولویت اکران نوروزی با فیلم‌های جشنواره است، مانع اکران این فیلم‌ها نشود.

اما از بین فیلم‌های حاضر در جشنواره هم می‌توان «سینمامتروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر بابازی مجتبی‌ پیرزاده، هومن برق‌نورد و رضا کیانیان و البته «یادگار جنوب» ساخته حسین دوماری و پدرام پورامیری با بازی الناز شاکردوست، وحید رهبانی، پژمان جمشیدی و سحر دولتشاهی را به عنوان شانس‌های اکران نوروزی مورد اشاره قرار داد.

البته در این میان، «بهشت تبهکاران» به‌کارگردانی مسعود جعفری جوزانی با بازی امیرحسین آرمان و رضا یزدانی، «جنگ جهانی سوم» به کارگردانی هومن سیدی و بازی محسن تنابنده، «کابل، پلاک۱۰» به کارگردانی نوید محمودی با بازی الناز شاکردوست و پدرام شریفی، «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی با بازی حامد بهداد و لیلا حاتمی و «عطرآلود» ساخته هادی مقدم دوست با بازی مصطفی زمانی و هدی زین‌العابدین را نیز نباید نادیده گرفت.

شهروند در حالی از «بهشت تبهکاران» به عنوان گزینه نوروزی نام برده که این فیلم هنوز آماده نمایش نیست و با توجه به این که نسخه‌ای از این فیلم به جشنواره چهل و یکم ارائه نشده به احتمال زیاد، برای نمایش در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000