مراسم بزرگداشت مسعود سپهر برگزار می‌شود

 

 

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مسعود سپهر یکی از اساتید صاحب نام و پیشگامان طراحی گرافیک معاصر ایران بود که آثار ماندگاری در کارنامه حرفه‌ای ۵ دهه فعالیت خود دارد. از جمله مشهورترین آثار طراحی شده در دفتر طراحی مسعود سپهر؛ مجموعه‌ی پیکتوگرام (نشانه‌ها و علامت‌های تصویری) و تابلو‌های راهنمای مترو تهران و طراحی فونت (قلم فارسی) یکان هستند.

مراسم بزرگداشت مسعود سپهر ساعت ۱۷ روز جمعه، ۱۲ اسفند در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار می‌شود. در این مراسم برخی از پیشکسوتان گرافیک ایران، همکاران و دوستان استاد سپهر سخنرانی خواهند کرد. همراه با برگزاری این مراسم، بخشی از آثار این طراح گرافیک پیشگام نیز در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد و این نمایشگاه تا ۱۹ اسفند ماه برپا خواهد بود.

مسعود سپهر در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۵۶ از کالج چاپ لندن فارغ‌التحصیل شد و دارای مدرک لیسانس طراحی گرافیک، تایپوگرافی و برنامه ریزی چاپ است.

مسعود سپهر در سال ۱۳۵۱ مدرک فوق لیسانس خود را در این رشته اخذ کرد. کرد همچنین دارای مدرک دکترای حرفه‌ای از وزارت فرهنگ و آموزش عالی است و از سال ۱۳۷۲ آموزش تکمیلی را از مرکز آموزشی اپل پاریس دنبال کرده است.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، طراح گرافیک شرکت طراحی پیتر هچ لندن، مدرس دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، عضو کارگروه سه نفره تدوین دروس و بازنگری تصویری واحد‌های درسی ارتباطات دانشگاه‌های کشور، تدریس در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تهران و صد و هشتاد علامت و نام کتبی برای مؤسسات، شرکت‌ها و محصولات، بخشی از فعالیت‌های هنری این هنرمند فقید است.

مسعود سپهر، در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۱ و در سن ۶۶ سالگی جامعه طراحی گرافیک ایران را تنها گذاشت و به دیگر سو سفر کرد.