انتشار گزارش بازرس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۲

انتشار گزارش بازرس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر

پیرو اولین گزارش اعلامی بازرس کانون روابط‌عمومی و تبلیغات خانه تئاتر مشروحی از بررسی‌های نظارتی بر عملکرد دومین هیات مدیره کانون مذکور توسط بازرس آن جهت ملاحظه اعضا به نظر می‌رسد.

به گزارش صبا،  دومین دوره هیات مدیره کانون روابط‌عمومی و تبلیغات خانه تئاتر پس از برگزاری مجمع عمومی با حضور اکثریت اعضا و أخذ آرا تشکیل شد و اولین جلسه خود را مطابق قانون در تاریخ ١١ تیر ١۴٠١ برگزار نمود که با رای اعضای هیات مدیره، امیر پارساییان مهر بعنوان رئیس و مریم رودبارانی بعنوان نایب رئیس و علیرضا سعیدی به عنوان روابط‌عمومی کانون انتخاب شدند. در چند جلسه بعد هیات مدیره مواردی را به تصویب رساند و در جهت اجرای مصوبات اقدامات بعدی را اعمال نمود که در صورتجلسات ثبت به سابقه شده است.

از آن جمله می‌توان به ترتیب دهی جلسات متعدد هم‌اندیشی با اعضا جهت تعیین کف دستمزد، تعیین سطح حرفه‌ای و سواد رسانه‌ای و باز تعریف شغلی حوزه روابط‌عمومی و رسانه تئاتر که با حضور تعدادی از صاحب‌نظران این حرفه و اعضای فعال کانون برگزار شد اشاره کرد.

اقداماتی از قبیل شرکت در جلسات با مدیرعامل جدید خانه تئاتر و تعریف همکاری دو جانبه بین اعضای کانون و دستگاه اجرایی خانه تئاتر نیز بخش دیگری از عملکردهای ابتدایی این هیات مدیره بوده است.

هیات مدیره مذکور تا اواخر شهریور طرح‌های مطلوبی را جهت عملیاتی شدن در جهت بسط و گسترش حوزه شغلی البته با مشورت با قاطبه اعضا در دست اقدام قرار داد و در نتیجه چشم انداز امیدوارکننده روشنی را برای آینده رو به رشد آن ترسیم نمود که شایان توجه است.

با شروع و وقوع حوادث اجتماعی در شهریور و مهر ١۴٠١ شرایط به سمتی پیش رفت که عملا امکان اجرای مصوبات از جمع هیات مدیره سلب شد و ایضا کل حرفه را به تعطیلی کامل سوق داد که البته اثرات آن کماکان به قوت خود باقیست. قطعی اینترنت و در نتیجه راههای مسدود ارتباطی در محیط پیام‌رسان‌های متداول و محدود شدن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی فضای همرسانی و هماهنگی را بشدت تقلیل داد که سبب ایجاد وقفه‌های طولانی در پیش‌برد برنامه‌ها و ارتباط گروهی اعضا و ادامه مسیر اجرای مصوبات و وظایف هیات مدیره گردید.

متعاقبا با توقف عملکرد و گذشتن از حدود زمانی و قانونی مقرر و تلاش در ایجاد هماهنگی هیات مدیره و پیشبرد برنامه‌ها با در نظر گرفتن شرایط اضطراریِ آن زمان، بر مبنای قانون، اساسنامه و آیین‌نامه مصوب بعد از یادآوری و اعلام به هیات مدیره، جهت جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد انسجام و هماهنگی هر چه سریعتر، طبق شرح وظیفه قانونی، گزارش بازرس بر مبنای نظارت و مشاهدات مورخ ١ آبان ١۴٠١ منتشر شد.

بعد از ارائه گزارش به اعضا، امیر پارساییان مهر رئیس هیات مدیره فورا جلسه اضطراری را با حضور هیات مدیره اعلام و ترتیب داد که در طی چندین ساعت بررسی کامل مستندات و دلایل توسط اعضای هیات مدیره با جمع‌بندی نهایی کلیه نواقص و کاستی‌های مطرح شده بازنگری شده و ضمن ارائه کاربردی‌ترین راهکارهای ممکن جهت رفع فوری آنها، ایده‌های بهینه‌سازی و بهبود ارتباط و کارایی کانون توسط حاضرین مطرح و به شور گذاشته شد.

در جلسه بسیار پرچالش مذکور تمام نکات مورد نظر مناقشه توسط حاضرین بررسی و نتیجه غایی بدست آمد و این اطمینان حاصل شد که مباحث موجود به سختگیرانه‌ترین شکل ممکن مطرح شده تا کوچکترین حقوق اعضا و خروجی عملکرد کانون از نظر نمایندگان اعضا مغفول نماند. در نهایت دلایل و شیوه عملکرد عنوان شده به همراه جزئیات و علت‌ها به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پس از رفع شبهات عملکرد اعضای هیات مدیره تا آن تاریخ، مقبول ارزیابی شد و وقفه‌های موقت در روند فعالیت‌های هیات مدیره  با توجه به شرایط موجود، موجه قلمداد شد. پس از رفع شبهات پیش‌آمده و حصول توافق جمعی، پیشنهادات مطلوب و مقبولی برای ارتقا کارایی و جبران خسارات وارده به فعالیت صنفی و ترمیم راههای ارتباطی با اعضای کانون طرح شد و به تصویب رسید.

لذا بدینوسیله به اطلاع اعضا می‌رسد، از تاریخ یاد شده، کلیه جلسات مقرر هیات مدیره کانون روابط‌عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با هماهنگی دقیق رئیس و نایب رئیس کانون با نظم کامل برگزار شده و عملکرد این هیات مدیره تا تاریخ این انتشار مطابق قانون و مطلوب گزارش می‌شود. تایید می‌شود مطابق مشاهدات و نظارت بازرس کانون، منتخبین اعضا در هیات مدیره در بازه زمانی یاد شده تمامی تلاش خود را بجهت هر چه بهتر شدن شرایط صنفی و اعضا بکار گرفته‌اند و گواهی می‌شود این هیات مدیره ضمن رعایت اصول صنفی به منظم‌ترین شکل ممکن دائماً و مستمراً پیگیر تهیه تسهیلات برای اعضای کانون بوده و تمام تلاش خود را در زمینه رایزنی و دفاع از حقوق اعضا بکار گرفته و از هیچ زحمت مضاعفی در این‌باره مضایقه نکرده اند که متعاقباً جهت شفاف‌سازی عملکرد مقرر شد اقدامات هیات مدیره به تفصیل در گزارش عملکرد سالانه هیات مدیره در مجمع عمومی قرائت و سپس منتشر شود. همینطور مقرر شد حتی‌الامکان نتیجه کلی مصوبات و اجرای آنان در فواصل معینی منتشر و به اطلاع اعضا برسد.

در ادامه به بخش‌هایی از این عملکرد می‌توان به : تلاش مستمر تمام اعضای هیات مدیره برای اخذ تسهیلات و اعتبارات و کمک‌های مادی از صاحبان سرمایه و صنایع و حامیان مالی، پیگیری بدون وقفه جهت رفع مشکلات بعضی از اعضا در صندوق اعتباری هنر، همیاری و پیگیری مداوم و ثمربخش جهت رفع مشکلات بیمه‌ای بعضی از اعضا، برگزاری و حضور در جلسات توجیهی متعدد با مدیران بخش خصوصی جهت جذب حمایت‌های مالی، پیگیری جهت تهیه ارزاق برای اعضای آسیب‌دیده، پیگیری جهت دریافت وام‌های کم بهره و بلاعوض که چند تای آن به نتیجه رسیده و دریافت شد، بررسی درخواست‌های عضویت و ثبت عضویت اعضای جدید، مکاتبه با شرکت‌های بخش خصوصی در جهت اشتغال زایی برای اعضا، کاریابی موثر برای چند تن از اعضایی که بدلیل فقدان کار دچار بحران شغلی بودند، پیگیری مستمر با مدیران دولتی جهت مشکلات حوزه کاری و تنظیم جلسات جهت رفع بحران کاری اعضا، تماس متناوب با اعضا و بررسی شرایط کاری و معیشتی آنها، تلاش برای ترتیب‌دهی هر چه بهتر بستر ارتباطی صنفی اعضا و مواردی از این دست اشاره نمود.

بار دیگر شایان ذکر است از تاریخ گزارش قبلی تمام جلسات کانون با حضور اعضای آن درست و دقیق طبق مقررات برگزارشده و علیرغم تمام مشکلات و موانع سخت و فشارهای موجود، پیگیری مصوبات و وظایف در محدوده تعاریف اساسنامه‌ای بدقت و منظم به انجام رسیده است.

این نکته قابل توجه است که  ایجاد وقفه در اجرای مصوبات و رسیدگی به امورات صنفی بدلیل شرایط موجود یا اتفاقات غیر مترقبه دور از انتظار نیست و تاکیدا این اطمینان تضمین می‌شود در صورت مشاهده هر گونه عدول از آیین‌نامه یا نقص در عملکرد یا هر نارسایی احتمالی از طرف هیات مدیره به دقت توسط بازرس بررسی و پس از یادآوری به هیات مدیره بلافاصله در راستای رفع آن اقدام شده و در صورت عدم دست‌یابی به نتیجه مطلوب بدون در نظر گرفتن ملاحظات، به روال گذشته و طبق ضوابط فوراً به حضور اعضا گزارش می‌شود.

در ادامه ضمن تشکر از تعامل بسیار شایسته اعضای این کانون با نمایندگان منتخب خود در هیات مدیره اعلام می‌دارد، مقرر شد گزارش‌های عملکرد در قالب مختصر یا مفصل به شکل دوره‌ای منتشر شده و به نظر اعضا برسد. همچنین برگزاری جلسات حضوری هم‌اندیشی و ملاقات با اعضا و کلاسهای آموزشی در اسرع وقت از سر گرفته شود.

در خاتمه خاطر نشان می‌‌شود تمام افراد حاضر در هیات مدیره به اتفاق خواستار ادامه روند دقیق و نقادانه نظارتی و پیشنهادی و اصلاحی بازرس بر چگونگی عملکرد خود بوده و اعلام داشتند از هر گونه پیشنهاد و انتقادی از طرف تمام اعضای کانون روابط‌عمومی و تبلیغات خانه تئاتر جهت هر چه بهتر شدن روابط و ارتقا توان صنفی استقبال کرده و تمام ظرفیت‌های اجرایی را در چهارچوب قوانین مصوب برای پیاده‌سازی مقررات بکار می‌بندند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰