تروریسم رسانه‌ای تهدید بزرگ و مشترکی برای کشورهای جهان اسلام است

به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز چهارشنبه دهم اسفندماه با محمد وسام مرتضی وزیر فرهنگ لبنان در تالار وحدت تهران دیدار و گفتگو کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن اشاره به برپایی پرشور هفته فرهنگی ایران در بیروت پایتخت کشور لبنان گفت: با عنایت به استقبال خوبی که از برنامه‌های حوزه سینما، موسیقی و سرود در هفته فرهنگی ایران در بیروت شد، برای خلق تولیدات مشترک پروژه های سینمایی در حوزه مقاومت اسلامی با کشور دوست و برادر لبنان از هر حیث آماده همکاری هستیم.
وی در ادامه گفت: تولید اثر سینمایی در حوزه مقاومت اسلامی می بایست از حیث فنی و کیفی با بالاترین سطح ممکن به تولید برسد تا با درخشش در کشورهای جهان اسلام به نمایش درآید.
اسماعیلی در ادامه به برپایی باشکوه جشنواره های فجر اشاره کرد و گفت: به تازگی جشنواره های ملی و بین‌المللی فرهنگی و هنری فجر را پشت سر گذاشته ایم بطوری که صدها هزار نفر در تهران و شهرستان ها به تماشای فیلم های سینمایی، اجراهای موسیقی و تئاتر این جشنواره ها نشستند و چندین هزار هنرمند حضوری فعال و درخشان در این رویدادها داشتند.
وی ادامه داد: مدت ها با جنگ رسانه ای گسترده ای به نام تروریسم رسانه ای مواجه بوده و هستیم که با بمباران دروغ و تحریف تلاش می کنند امید و روحیه مردم ایران را تضعیف کنند که در این راستا شبکه های معاند با انتشار اخبار دروغ بصورت گسترده و با بهره‌گیری از مهارت های رسانه ای و شگردهای غیراخلاقی تمام تلاش خود را به کار می برند.
اسماعیلی در ادامه به سخنرانی خود درباره تروریسم رسانه ای در اجلاس بین‌المللی وزرای اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی که چندی پیش به میزبانی کشور ترکیه در شهر  استانبول برگزار شد، اشاره کرد و گفت: همانطور که در سخنرانی این اجلاس بیان کردم، تروریسم رسانه ای امروزه تهدید بزرگی برای کشورهای جهان اسلام به شمار می‌رود بطوری که به عنوان خطر مشترک کشورهای جهان اسلام شناخته می شود.
وی افزود: در این خصوص می بایست کشورهای مختلف جهان اسلام علی رغم برخی اختلاف دیدگاه ها در کنار هم قرار گیرند و اجازه ندهند دشمنان با حربه اختلاف فکنی میان مسلمانان، نقشه های شوم خود را عملی کنند.
وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه که برپایی همایشی با عنوان مبارزه با اخبار جعلی در قالب کارگروه مشترک با کشورهای دوست و برادر همچون لبنان در دستور کار وزارت فرهنگ دولت مردمی قرار دارد، گفت: در این خصوص به دنبال آن هستیم تا با هم افزایی ظرفیت های کشورهای دوست و برادر در جنگ رسانه ای موفق عمل کنیم.
به دنبال ارتقای روابط فرهنگی با ایران هستیم
همچنین محمد وسام مرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در این دیدار با اعلام اینکه به دنبال ارتقای سطح همکاری های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت: ایران و لبنان با چالش های مشترک مواجه هستند به همین خاطر می بایست در زمینه های مختلف همکاری های مشترک میان دو کشور شکل و توسعه یابد.
وی با بیان اینکه امیدوارم بزودی شاهد برپایی هفته فرهنگی لبنان در تهران باشیم، گفت: خوشبختانه همکاری فرهنگی خوبی با رایزن فرهنگی  و مجموعه سفارت ایران در بیروت برقرار است که در همین راستا نمایش فیلم های سینمایی، نمایشگاه هنرهای تجسمی و اجراهای موسیقی ایران در لبنان ادامه خواهد داشت.
محمد وسام مرتضی با اشاره به اینکه اثرات تروریسم رسانه ای از تروریسم نظامی بدتر است، گفت: تشکیل کمیته ای رسانه ای مشترک در این خصوص الزامی است تا کشورها در کنار مهم از تجارب یکدیگر استفاده کنند، همچنین لبنان از پیشنهاد وزیر فرهنگ جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برپایی همایشی در راستای مقابله تروریسم رسانه ای کاملا استقبال می‌کند.
گفتنی است، وزرای فرهنگ ایران و لبنان در حاشیه این دیدار ضمن بازدید از بخش های مختلف تالار وحدت به تماشای فیلمی از برخی اجراها و برنامه های جشنواره های فجر نشستند.