آماده شدن نسخه نهایی «بچه‌ زرنگ» زمان‌بر است / شرایط متفاوت اکران نوروز | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳
حامد جعفری در گفت‌وگو با صبا:

آماده شدن نسخه نهایی «بچه‌ زرنگ» زمان‌بر است / شرایط متفاوت اکران نوروز

تهیه کننده «بچه زرنگ»، تنها انیمیشن حاضر در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از آماده نبودن نسخه نهایی این انیمیشن برای اکران خبر داد.

حامد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، از مذاکره برای اکران انیمیشن «بچه زرنگ» با دفاتر پخش مختلف خبر داد و خاطر نشان کرد: ما هم بعد از  جمع‌بندی نهایی با یکی از دفاتر پخش و مشورت و اخذ نظر، مناسب‌ترین زمان برای اکران را مشخص خواهیم کرد. چرا که  نسخه حضور یافته در جشنواره فیلم فجر، نسخه نهایی «بچه‌زرنگ» نیست و پس از اتمام اصلاحات اثر که مربوط به بازتولید و تغییر و تصحیح چینش برخی از پلان‌ها و سکانس‌ها است به نسخه نهایی خواهیم رسید و سپس درباره اکران اثر برنامه‌ریزی می‌کنیم.

او ادامه داد: طبیعتا این اصلاحات تا عید نوروز و برای اکران نوروزی آماده نمی‌شود و از طرفی هم ایام ماه رمضان ایام مناسبی برای اکران فیلم «بچه‌زرنگ» نیست و از سوی دیگر مخاطبان آثار ما که کودکان و نوجوانان هستند پس از اتمام ماه رمضان با توجه به تعطیلی‌هایی که در طول سال تحصیلی داشتند وارد دوره پر فشار تحصیلی می‌شوند و بایستی خود را برای امتحانات و به پایان رساندن سال تحصیلی آماده کنند، فلذا این زمان، زمان مناسب برای اکران، برای مخاطبان آثار ما نیست.

تهیه کننده «بچه زرنگ» درباره تردید تهیه کنندگان برای حضور در اکران نوروزی گفت: در طول سالیان گذشته همیشه از اکران نوروزی استقبال شده است، چرا که تعطیلات نوروز زمان مناسبی برای تفریح و فراغت خانوادگی محسوب می‌شود اما در چند سال اخیر اکران‌های نوروزی به دلیل کرونا و تعطیلی سینماها و تولیدات، متاسفانه اکران‌های موفقی نبوده‌اند. از سویی عید نوروز امسال مصادف با ماه مبارک رمضان شده و به طور معمول و براساس سوابق گذشته در این ماه ما تاکنون اکران‌های موفقی نداشته‌ایم، چرا که مخاطبان سینما در ایام ماه رمضان طول روز که عملا به سینما نمی‌روند و همچنین طرح‌هایی نظیر طرح افطار تا سحر هم گاهی با استقبال مخاطبان از گیشه مواجه نبوده است. بنابراین واضح است که تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار بر اساس تجربه‌ای که از فضای اکران سراغ دارند، متمایل به اکران در این ایام نباشند و بخواهند اثرشان در موقعیت مناسب‌تری اکران شود که امکان دست‌یابی به موفقیت برایشان بیشتر باشد، لذا احتمالا به همین دلایل است که برخی از همکاران من متقاضی اکران اثرشان در نوروز امسال نیست.

تهیه کننده انیمیشن فیلشاه با اشاره به سابقه اکران موفق این انیمشین در نوروز  در خصوص جایگاه انیمیشن در اکران عمومی گفت: طبیعتا فروش فیلم‌ها در اکران نوروزی اگر متاثر از فضای ماه مبارک رمضان یا سوابق اکران‌های نوروزی ایام کرونا نبود، می‌توانست فضای خوبی برای کمک به فروش فیلم‌ها باشد. همان طور که ما در «فیلشاه»، تجربه اکران نوروزی را داشتیم و تجربه فروش موفقی بود و توانستیم با استقبال مخاطبان و جذب بیش از ۱میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب، عنوان پرمخاطب ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران را کسب کنیم و در جمع سی فیلم پرمخاطب تاریخ سینمای ایران قرار بگیرد..

جعفری گران شدن بلیت سینما را سبب حذف یکسری از مخاطبان دانست و خاطر نشان کرد:  وقتی مردم در ضروریات زندگی خود با مسئله معیشتی مواجه هستند طبیعتا از کالاهایی که نسبت به ضروریات زندگی از اولویت پایین‌تری برایشان برخوردار است چشم پوشی می‌کنند. ولی باید در نظر داشت که نسبت گران شدن بلیت سینما در مقایسه با گرانی های دیگر در کشور، عدد بالایی نیست. باید این نکته را هم در نظر داشت اهالی سینما و دست اندرکاران صنعت پخش و سینمادارها با مشکلات جدی در حوزه اقتصادی مواجه هستند و هزینه‌های آنها به صورت فزاینده منبعث از تورم و مسائل اقتصادی کشور افزایش یافته و می‌یابد. پس وقتی بلیت سینما به آن نسبت رشد نداشته باشد، بدیهی است آنها نیز اقبالی برای اکران و ایجاد جریان فروش موفق در این صنعت نداشته باشند و ممکن است حتی در مواردی ترجیح دهند کاری نکنند تا حداقل هزینه‌های خود را کاهش دهند و یا با هزینه‌ مازادی مواجه نشوند…

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است