تولید «شرلوک هلمز» جدید در سکوت خبری وارنرها

به گزارش خبرنگار سینما صبا، رابرت داونی جونیور بازیگر نقش کارآگاه سمج انگلیسی خبر فوق را تائید کرد.

داونی جونیور که از تهیه کنندگان و سرمایه گذاران این فرنچایز هم هست، اعلام کرد تا قبل از شروع تابستان پیش رو کلید فیلمبرداری قسمت تازه زده می شود.

اگر چه او اطلاعات زیادی پیرامون فیلم ارائه نکرده، اهل فن می گوید فیلمنامه نهایی آن آماده و تکمیل شده است. کسی اطلاعی از چندوچون این فیلمنامه ندارد و مدیران کمپانی برادران وارنر هم در این رابطه سکوت کرده اند.

با این حال، می توان حدس زد یک بار دیگر هلمز و دوست صمیمی اش دکتر واتسون قرار است درگیر یک جنایت پررمزوراز تازه شده و از آن رمزگشایی کنند.

خبرهای تائید نشده حکایت از آن می کند که خود داونی جونیور قرار است به عنوان کارگردان پشت دوربین قسمت جدید قرار بگیرد.

تابه حال حضور جود لا در نقش کاراکتر دکتر واتسون قطعی شده و چند بازیگر تازه هم قرار است به او و داونی جونیور بپیوندند.

قسمت اول سری جدید شرلوک هلمز با بازی داونی جونیور سال 2009 اکران عمومی شد و 525 میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرد.

گای ریچی کارگردان این فیلم، دومین قسمت آنرا هم در سال 2011 کارگردانی کرد که توانست 550 میلیون دلار در جهان فروش کند.

گای ریچی هنوز درباره تولید قسمت سوم فیلم اظهارنظری نکرده و معلوم نیست تمایلی به قرار گرفتن پشت دوربین قسمت جدید دارد یا خیر.

داونی جونیور دلیل وقفه در ساخت قسمتهای جدید شرلوک هلمز را درگیری اش در تولید اکشن ابرقهرمانی «آیرن من/ مرد آهنی» می داند که برای چندید سال تمام وقت او را گرفته بود.

کمپانی برادران وارنر در حالی دست به احیای داستان ماجراجویانه رلوک هلمز زد، که دو صنعت سینما و تلویزیون طی قرن گذشته چندین بار فیلمها و مجموعه های پرسروصدایی در رابطه با این کارآگاه باهوش و نکته سنج بریتانیایی تهیه کرده اند.

تفاوت اصلی نسخه تازه با نسخه های قدیمی و کلاسیک در این است که سری جدید از خشونت بیشتری برخوردار است. همین نکته انتقاداتی را از سوی منتقدان به همراه داشته است.