تشکیل شورای راهبری مجمع رصتا با حضور نمایندگان سکوهای دارای مجوز ساترا | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۳
سعید مقیسه مدیرعامل ساترا اعلام کرد:

تشکیل شورای راهبری مجمع رصتا با حضور نمایندگان سکوهای دارای مجوز ساترا

سعید مقیسه مدیرعامل ساترا در کارگاه نهاد خود تنظیم گر رسانه های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از تشکیل شورای راهبری رصتا با حضور نمایندگان سکوهای دارای مجوز ساترا در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری و اطلاع‌رسانی نمایشگاه رصتا، کارگاه نهاد خودتنظیم گر رسانه های صوت و تصویر فراگیر با حضور سعید مقیسه رییس ساترا و مرتضی قاسم زادگان مدیر توانمندسازی و خودتنظیم گری ساترا امروز جمعه ۱۲ اسفندماه با حضور مدیران پلتفرم ها در بخش کارگاه های نمایشگاه رصتا برگزار شد.

سعید مقیسه در ابتدای این نشست درباره تشکیل شورای راهبری مجمع رصتا توضیح داد: این شورا شامل کمیته هایی خواهد شد که با حضور نمایندگانی از سرویس های دارای مجوز خواهد بود.

وی خطاب به مدیران رسانه ها و سرویس ها بیان کرد: خوب است که شما سیاست ها و اقدامات فردی معذوریت ها و حمایت ها را در این کمیته ها بدانید.
شورای راهبری برای این کمیته ها نیازمند نمایندگانی است که از طرف خود شما معرفی می شود.

مقیسه با اشاره به کارکردهای هر یک از کمیته ها اظهار کرد: کمیته حمایت یکی از کمیته های ماست، از دیگر کمیته ها کمیته محتوایی است که توانسته ایم از رییس صداوسیما چند اختیار ارزشمند بگیریم و یکی از آنها این است که محتوای سازمان را در اختیار رسانه ها بگذاریم که تا الان بیش از ۹۰۰ قسمت فیلم و سریال پخش شده است.

وی ادامه داد: کمیته ای هم باید برای تدوین مقررات داشته باشیم چون مقررات روز به روز تغییر می کند و برای شما محدودیت ها و فرصت هایی بوجود می آید که این کمیته ها می تواند اینها را پوشش دهد.

مقیسه به بخش دیگری از معضلات برای رسانه ها اشاره و از کمیته دیگری برای رفع اینها خبر داد و گفت: گاهی بین شما اختلافاتی بوجود می آید که باید کمک کنیم قبل از اینکه به دادگاه می رود در جمع کارشناسانه اینها حل و فصل شود که برای اینها باید نماینده ای از صنعت خود شما باشد و مانند شورای حل اختلاف صورت بگیرد. همچنین کمیته بررسی تخلفات را خواهیم داشت گاهی اختلاف فقط بین شما نیست بلکه فراتر است و باید از طرف شما هم شخصی باشد تا ما یک جانبه تصمیم نگرفته باشیم.

رییس ساترا در ادامه عنوان کرد: برخی از رسانه ها کار تولیدی ندارند کار تامین می کنند یا رایت دارند. تشکیل کمیته ای در این حوزه باعث می شود از کارهای موازی جلوگیری شود.

وی همچنین از کمیته ای برای سرمایه گذاری خبر داد و بیان کرد: با برخی نهادها می شود به عنوان سرمایه گذار همکاری کرد که باید کمیته ای برای مباحث سرمایه گذاری تشکیل شود. جایی که در آن بررسی شود چه نهادهایی خواهند آمد و یا می توانند باشند.

جبلی اضافه کرد: شورای راهبری مجمع رصتا این نمایندها را برای کمیته های مختلف انتخاب می کند و اسم شورا فعلا برایش برگزیده شده است. شرایط فعلی به این گونه است که یک اتحادیه و صنف نداریم در هر گوشه ای یک اتحادیه و صنف داریم که هیچ یک هم جامع و کامل نیستند. گاهی هم حق عضویت هایی میگیرند که برخی تمایل ندارند اما این مجمع اتفاق خوبش این است که حق عضویت نمی گیرد.

وی درباره فعالیت در نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه یک غرفه ۱۲ متری برای همه قائل شده است که اگر کسی بودجه نداشت پولی صرف نکند و برای اولین بار گفتیم کسی لازم نیست پولی بدهد.

رییس ساترا درباره حضور نماینده پلتفرم ها در این مجمع بیان کرد: این حضور می تواند به تاثیرگذاری در تصمیم گیری ها، تعامل سازنده و تاثیر در رای نهایی منجر شود. فضای مجازی باعث شده فضای رسانه بسیار بزرگ شود و ظرفیت های بالایی ایجاد کرده است. همه هم یک هدف داریم که بیشترین استفاده را از این فضا ببریم.

در بخش دیگر نیز قاسم زادگان درباره هدف از شما گیری مجمع بیان کرد: نیاز ما به اینکه این مجمع شکل بگیرد، دغدغه داشتیم که رسانه ها وارد فضای شراکتی شوند.
ما برای مسیر مطلوب باید سعی کنیم تکالیف و وظایف و ساز و کارهایی در مجمع شکل بگیرد تا برای پلتفرم ها و رسانه ها راهگشا باشد.

در این کارگاه مدیران پلتفرم ها هم ملاحظات، نکته ها، سوالات و ابهامات خود را نسبت به موارد مختلفی مطرح کردند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است