تحول در رسانه ملی یعنی صداوسیما به شکل قرارگاهی اداره شود/ دفاع مقدس را با نیروی مردمی اداره کردیم | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۰۷
وحید جلیلی:

تحول در رسانه ملی یعنی صداوسیما به شکل قرارگاهی اداره شود/ دفاع مقدس را با نیروی مردمی اداره کردیم

قائم مقام رئیس رسانه ملی گفت: باید فضایی را در رسانه ملی ایجاد کنیم که همیشه در عمق میدان و در میان مردم باشیم، در هر زمانی که اراده کنیم متناسب با امکانات و توان موجود تلاش کنیم و هر محله، مدرسه، مسجد و خانه یک مرکز تولید محتوا و اعزام به جبهه‌های جنگ نرم شود.

به گزارش صبا، نخستین نشست تخصصی معاونین سیمای مراکز استان‌ها روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه ۹، ۱۰ و ۱۱ اسفندماه جاری به میزبانی صداوسیمای مرکز اصفهان برگزار شد. وحید جلیلی، قائم مقام رئیس رسانه ملی در امور فرهنگی گفت: همه نکات برجسته این شهر و استان باید یادآوری و تازه گردانی شود تا از ذهن و دل مردم دور نشود. تمام دنیا، جنگ را با نیروی حرفه‌ای و کلاسیک اداره می‌کنند، اما ما در دوران دفاع مقدس جنگ را با نیروی مردمی اداره کردیم.

*مردم سالاری دینی یک مدل جدید را به جهان ارائه کرد

جلیلی با بیان اینکه ما امروز درگیر جنگ فرهنگ و تمدن واقعی هستیم، تصریح کرد: وجود و ماهیت دفاع مقدس بدون بسیج نیرو‌ها و حضور گسترده، وسیع و دائمی مردم قابل تصور نبود و در جنگ فرهنگی نیز باید بتوانیم ساز و کار‌هایی برای حضور گسترده مردمی طراحی و اجرا کنیم. در حوزه سیاسی ما توانستیم نظامی را پایه ریزی کنیم که با همه نظام‌های موجود در دنیا فرق می‌کرد؛ مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی یک مدل جدید را به جهان ارائه کرد و نهاد‌های مختلف مردم سالاری شکل گرفت.

جلیلی افزود: ما در حوزه فرهنگی نیز قابلیت‌های زیادی داریم و صداوسیما با ماهیت قرارگاهی خود باید بتواند فضایی را فراهم کند که استعداد‌های موجود در جامعه و شور و شوقی که برای مشارکت مردم و نخبگان وجود دارد از بین نرود.

*باید همیشه در عمق میدان و در میان مردم باشیم

قائم مقام فرهنگی صداوسیما تأکید کرد: باید فضایی را در رسانه ملی ایجاد کنیم که همیشه در عمق میدان و در میان مردم باشیم، در هر زمانی که اراده کنیم متناسب با امکانات و توان موجود تلاش کنیم و هر محله، مدرسه، مسجد و خانه یک مرکز تولید محتوا و اعزام به جبهه‌های جنگ نرم شود. تحول در رسانه ملی یعنی اینکه صدا و سیما باید به شکل قرارگاهی اداره شود. نباید اجازه دهیم در اثر غفلت ما استعداد‌ها حذف شوند.

جلیلی با اشاره به اینکه در صداوسیما فرصت‌های حضور مردمی و نخبگانی را باید شناخت و از این ظرفیت‌ها باید به خوبی استفاده کرد گفت: مدیر فعال فرهنگی یعنی اینکه قابلیت‌ها، سرمایه‌ها و امکانات و دارایی خود را ببیند و از دشمن نترسد.

*تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف توسط دشمنان

جلیلی با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته رسانه ملی، نخبگان و دانشمندان را حذف کرد و سلبریتی‌ها را برجسته کرد گفت: در کشور ما یکی از بزرگترین دستاورد‌های انقلاب، تشویق و فراهم کردن زیرساخت‌های رشد و پیشرفت برای بانوان در جامعه بوده است. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، بانوان جامعه رشد چشمگیری داشته و به مدارج عالی رسیده‌اند، اما متأسفانه با نپرداختن درست رسانه به این ویژگی‌ها، دشمنان این نقاط قوت را به عنوان نقاط ضعف نشان می‌دهند.

وی در ادامه گفت: فعالان رسانه‌ای به ویژه مدیران صداوسیما باید در مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمن، ظرفیت‌ها و نقاط قوت جامعه را به شکل خلاق و هنرمندانه در رسانه ملی منعکس کنند.

در این نشست، مسلم رحیمی، قائم مقام معاونت امور استان‌ها گفت: سند تحول سیمای استان‌ها باید بر محور عدالت گستری که مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد و در همین نشست تخصصی، جمع بندی و اعلام شود.

رحیمی ادامه داد: دقت در شناخت حوزه مأموریت معاونت‌ها در مراکز استان‌ها که وابسته به شناخت زیست بوم محل مأموریت بوده، شناخت سخت افزار‌ها و نرم افزارها، تهیه بانک اطلاعاتی از افراد شناخته شده و نخبه در هر حوزه در شهر و روستای محل مأموریت، استفاده از مزیت‌های استانی برای برقراری اتحاد ملی، ارتباط با استان‌های دیگر و تعامل داشتن با مراکز استان‌های همجوار، انگیزه دادن به نیرو‌ها و استفاده از افراد تازه نفس و متخصص، نظارت کامل بر چرخه تولید، تأمین و پخش و در نهایت پرورش ایده‌های جشنواره‌ای از جمله مواردی است که بایستی در سند تحول سیمای استان‌ها مورد نظر قرار گیرد.

در ادامه یوسف افشارنیا، مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان گفت: صدا وسیما با رویکرد تحولی در تولید و انعکاس رسانه‌ای، توانست بار دیگر وحدت و یکپارچگی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ را به همه جهان ثابت کند و برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی بیفزاید که این اقدام هوشمندانه رسانه ملی، مورد تمجید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت.

افشارنیا افزود: این نشست تخصصی، فرصت طلایی برای تعامل بیشتر معاونین سیمای مراکز است که قرار است سیاست‌های مختلف برنامه سازی در سال ۱۴۰۲ را برای تولید محتوای هرچه بهتر و برنامه ریزی مورد بررسی قرار دهد.

در دومین روز از این نشست، محمدباقر اعلمی مدیر کل سیمای استان‌ها نیز با بیان اهمیت برنامه ریزی در سال پیش رو در خصوص برنامه ریزی محتوایی گفت: تحول در ساز و کار و تحوّل در محتوا از مهم‌ترین موارد گفتگوی این نشست است.

اعلمی با بیان اینکه این نشست باعث تعامل بیشتر بین استان‌ها خواهد شد؛ گفت: در شاخص ارزیابی برنامه‌ها و رتبه بندی مراکز، تغییراتی داشته ایم که در طی این نشست اعلام خواهد شد و یک کار بسیار بزرگ این است که در آینده ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌های خود مراکز انجام خواهد شد و هیچ مرکز کوچکی، با مراکز بزرگ سنجش نمی‌شود.

 

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰