جایزه فیپرشی و داوران جوان لوکزامبورگ برای «جنگ جهانی سوم» / جوایز فیلم «هومن سیدی» به ۱۱ رسید

به گزارش صبا و به نقل از سینه‌ایران، فیلم «جنگ جهانی سوم» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در جشنواره فیلم لوکزامبورگ به نمایش گذاشته شد و در نهایت جایزه فیپرشی (فدارسیون بین‌المللی منتقدان فیلم) و همچنین جایزه هیات داوران جوان جشنواره را به خود اختصاص داد.

امسال اصغرفرهادی ریاست هیات داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم لوکزامبورگ را بر عهده داشت که سیزدهمین دوره آن از تاریخ ۲ تا ۱۲ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ تا ۲۱ اسفند) برگزار شد.

ساخته هومن سیدی که نماینده رسمی سینمای ایران در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۳ بود، پس از حضور موفق در جشنواره ونیز و کسب دو جایزه بهترین فیلم و بازیگر بخش افق‌ها، در سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، هشتمین دوره جشنواره فیلم جهان آسیا در لس‌آنجلس و جشنواره فیلم استکهلم سوئد نیز حضور موفقی داشت و در فهرست فیلم‌های جشنواره پالم اسپرینگز ۲۰۲۳ نیز قرار گرفت و اخیرا نیز سه جایزه اصلی بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگر مرد (محسن تنابنده) را از جشنواره فیلم بلگراد در کشور صربستان دریافت کرده است.

با کسب دو جایزه از جشنواره فیلم لوکزامبورگ، «جنگ جهانی سوم» شمار جوایز بین‌المللی خود را به عدد ۱۱ رساند.

در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند.