مشکلات حمایتی صندوق اعتباری هنر در استان‌ها با ایجاد کارگروه حل شد

به گزارش خبرنگار صبا، مديرعامل صندوق اعتباري هنر گفت: این صندوق تمام فعالان حوزه فرهنگ و هنر را با داشتن شرایط لازم تحت پوشش قرار می‌دهد. وظیفه این صندوق، حمایت از نویسندگان، خبرنگاران، هنرمندان و قاریان قرآن است و هر هنرمندی خدمات صندوق را می‌خواهد باید عضو صندوق شود.

او ادامه داد: در استان‌ها مشکلات عمده داشتیم که با ایجاد کارگروه توانستیم این مشکلات را حل کنیم. برای رسیدن به این خواسته کارگروه هایی که در استان‌ها تشکیل شد کمک زیادی به ما کردند. به واسطه این کارگروه‌ها بسیاری از موانع پیش روی هنرمندان از بین رفتند و آنها بدون نیاز برای حضور در تهران به عضویت صندوق در آمدند.

پوراحمدی در این نشست گفت: با اصلاح روند عضویت و برطرف شدن نواقص، با اضافه شدن ۱۴ هزار عضو از سال گذشته تاکنون، سبب شد تعداد اعضای عضو به ۹۷ هزار نفر برسد. در این سال‌ها حدود ۲۰۰۰ نفر یا فوت کرده‌اند یا در کارگروه‌ها مسجل شده که کار هنری نمی‌کنند و از این فهرست کنار رفته‌اند. البته برای خارج کردن افراد از حمایت‌های صندوق سختگیری و نکته‌بینی به خرج نداریم چون افرادی بودند که در سال‌های گذشته کار هنری می‌کردند ولی یک یا دو ساله بود که دیگر کاری انجام نداده بودند این افراد هنوز جزء اعضای صندوق باقی ماندن در صورتی که این امر خلاف آیین‌نامه بود.
او ادامه داد: در زمینه خدمات بیمه تامین اجتماعی تاکنون ۵۴ هزار نفر عضو خدمات دریافت کرده‌اند و ۲۴۰ میلیارد تومان بابت بیمه از دولت گرفته شده و پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر همچنین ادامه داد: 42 هزار نفر در زمینه بیمه تکمیلی عضو گیری شده‌اند و تاکنون چه در بیمه تامین اجتماعی و چه تکمیلی، برای حدود ۳۰۰۰ نفر در بیمه تکمیلی و ۱۰۰۰ نفر در تامین اجتماعی، تمام هزینه‌ها را صندوق پرداخت می‌کند. وی با بیان اینکه عده‌ای در بیمه درمان به صورت کاملاً رایگان بیمه شده‌اند تاکید کرد: سه هزار نفر هنرمندی که توان مادی لازم را نداشتند، توسط صندوق بیمه رایگان شدند، همچنین ۲۶۰۰ نفر از افرادی که مشکل داشتند تحت پوشش مستمری بگیران قرار گرفتند و ماهانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت کردند. البته در جلسه هیئت امنا قرار است این رقم در سال آینده افزایش پیدا کند.
خدمات تامین اجتماعی ما توانست در سال گذشته ۱۰ هزار نفر افزایش داشته باشد و رقم کل به ۵۴ هزار نفر برسد. همچنین در سال گذشته عده‌ای توسط صندوق به بازنشستگی رسیدند.
او اظهار داشت: در بخش تسهیلات، هیچ‌گونه منبع نداریم. هر هزینه که از دولت دریافت می‌شود، صرف پرداخت بیمه درمانی می‌شود.
پوراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حدود ۷۰ هزار نفر در اردیبهشت سال گذشته آخرین بسته حمایتی کرونا را دریافت کردند، گفت: در سال 1401 توانستیم بیش از ۱۴۹ میلیارد تومان در حوزه مختلف مثل کارآفرینی و فعالیت‌های ضروری، تسهیلات پرداخت کنیم که از این بین، ۱۰ تا ۵۰ میلیون در بخش فعالیت‌های ضروری پرداخت شده است.
او درباره اعطای تسهیلات نیز گفت: تلاش زیادی شد تا بتوانیم تسهیلات لازم را به اعضا بدهیم در این میان همانطور که اشاره شد صندوق ۱۴۹ میلیارد تومان تسهیلات به اعضای خود داد. البته تلاش خواهیم کرد که این رقم بیشتر شود و نیازهای صندوق به هر طریق ممکن برطرف شود.
او ادامه داد: در  طرح جوانی و شمیم 1551 نفر در قالب ازدواج و فرزندآوری، ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۳۰ میلیون تسهیلات ارزان قیمت در اختیار اعضا گذاشته شده است.
وی همچنین اظهار داشت: امسال صندوق اعتباری هنر در جشنواره‌های تاتر، فیلم، موسیقی و تجسمی فجر حضور فعال داشت.