طراحی جایزه ویژه برای رسانه و خبرنگار برتر سال هنرهای تجسمی


به گزارش  صبا، در جریان این نشست که باحضور جعفر واحدی رئیس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، سید مصطفی زراوندیان معاون هنری، کتایون عضدی معاون طرح و برنامه و محمد خاجی مدیر ارتباطات و رسانه مرکز هنرهای تجسمی همراه بود، سهرابی ضمن تبریک میلاد امام مهدی (ع) افزود: امیدوارم دنیا با ظهور و حضور ایشان طعم حقیقی عدالت را بچشد. 
وی در ادامه بیان کرد: رسانه یکی از مهم‌ترین ارکان فعالیت ما در مرکز هنرهای تجسمی است و در طول ۱۰ ماهی که از حضور من در مسئولیت فعلی می‌گذرد، همواره تلاش کرده‌ایم روند هم‌افزایی میان مرکز و رسانه‌ها را تقویت کنیم.
وی در ادامه، خبری خوش به خبرنگاران داد و گفت: سال آینده برای نخستین بار، جایزه ویژه‌‌ای را به رسانه و خبرنگار برتر سال هنرهای تجسمی اختصاص خواهیم داد که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.
او با اشاره به روند برگزاری دوسالانه‌های هنری در سال جاری گفت: ما دوسالانه‌ها را بر اساس ظرفیت‌های موجود تعریف می‌کنیم. امسال به رغم شرایط موجود، یک دوسالانه را برگزار کردیم و باید بگویم که برای برگزاری این رویداد تلاش بسیاری صورت گرفت تا ذره‌ای عقب‌نشینی انجام نشود و کارها طبق روال انجام شود که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.  سال آینده هم دو دوسالانه دیگر را در دستور اجرا خواهیم داشت و لازم است شما اصحاب رسانه‌ این موضوع را از ما مطالبه کنید. 
وی بیان کرد: باید بگویم که هم‌اکنون آمادگی لازم برای برگزاری دوسالانه‌ها را داریم اما به هرحال شرایط و منابع مالی لازم هم باید مهیا شود. 
مدیرکل هنرهای تجسمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره‌ عدم برگزاری حراج تهران و شائبه لغو مجوز آن توضیح داد: درباره‌ عدم برگزاری حراج تهران اینطور نبوده که مجوز این رویداد صادر نشده باشد. یکی از رسانه‌ها این موضوع را مطرح کرده بود که صحیح نبود. یک اشکال حقوقی در درخواست حراج تهران وجود داشت و ما به آنها گفتیم که آن را اصلاح کنند تا مجوز داده شود اما این کار انجام نشد. در واقع ما مجوز حراج را صادر نکردیم و چون درخواستی به ما ارائه نشد.  وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت موزه هنرهای معاصر و بازسازی آن گفت: درباره روند بازسازی موزه گزارشی اجمالی به من داده شد. نمی‌خواهم دوره‌های قبل را نقد کنم، اما معتقدم که روند ترمیم موزه آنطور که باید پیش نرفته است.
سهرابی درباره تعویض موکت‌های موزه هم گفت: تصمیمی درباره سرامیک شدن کف موزه ارائه شد که من و جناب آقای سالاری مخالفت کردیم، چون سرامیک برای ساختار موزه مناسب نیست و در ادامه، موکت‌ها را بازگرداندیم. 
او در پاسخ به پرسشی دباره نحوه برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: ما به دنبال کاری خلاقانه برای برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران هستیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم که ضمن نقد وضع موجود، به ما راهکار ارائه دهند. هدف ما برگزاری رویدادهای خلاقانه است و امیدوارم با همراهی شما اصحاب محترم رسانه طوفان فکری خوبی در زمینه پیشبرد اهداف مرکز هنرهای تجسمی رخ دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارش آماری عملکرد مرکز هنرهای تسجمی طی سال جاری پرداخت و گفت: امسال در مجموع ۳۸۷ مجوز برای برگزاری نمایشگاه در نگارخانه‌های مختلف صادر شده است. همچنین ۸ مجوز نیز برای تاسیس نگارخانه و ۵۸ مجوز برای تمدید فعالیت نگارخانه‌ها اختصاص یافته است.
وی افزود: در سال جاری تاکنون ۴۶ مورد صدور گواهی هنری، ۲۳۸۴ مورد صدور مجوز ورود و خروج آثار هنری، ۳۱ درخواست بررسی‌شده جهت برگزاری جشنواره،  ۱۰ مجوز تاییدشده برای برگزاری جشنواره، ۳۲۹ مورد عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر، ۱۴۴۸ مورد تمدید عضویت هنرمندان در صندوق اعتباری هنر، ۵ مورد معرفی هنرمندان به صندوق اعتباری هنر جهت دریافت مستمری، ۳ مورد معرفی جهت دریافت کمک‌های بلاعوض، ۴۱۷ مورد معرفی هنرمندان جهت بیمه و ۱۳۳ مورد معرفی هنرمندان جهت دریافت وام صورت گرفته است.
مدیرکل هنرهای تجسمی در بخش پایانی اظهارات خود از همکاری رسانه‌ها و خبرنگاران عرصه تجسمی برای پوشش اخبار رویدادهای هنری طی سال جاری تشکر کرد.