این فعال رسانه در گفتوگو با خبرنگار سینما صبا، در مورد چینش اکران نوروز ۱۴۰۲ گفت: با توجه به اینکه چینش اکران نوروزی درست پس از جشنواره فیلم فجر است و از سویی هر سال به دلیل حضور به تقریب صد فیلم که در بین آنها معمولاً بیست فیلم قابل اعتنا وجود دارند، آثار منتخب به هر صورت با نقد برخی افراد که فیلمهای مورد نظرشان در این اکران وجود ندارد به چالش کشیده میشود.
او افزود: امسال با تلاقی ماه رمضان و تعطیلات نوروز این انتخاب دشواری دوچندانی پیدا کرده است و از فیلمهای انتخاب شده میشود به این نتیجه رسید که سعی شده تنوع ژانری با توجه به حال و هوای شاد نوروز و لحظات عرفانی رمضان وجود داشته باشد.
کریمی عباسی اظهار کرد: آنچه مهمتر از پرداختن به اسامی منتخبین اکران نوروزی است، مخاطبان سینما هستند که باید دید از اکران جدید چقدر استقبال میکنند. با توجه به اینکه تبلیغات در کشور ما هنوز به شیوه شفاهی و ناقلان انسانی است و تنها نوع آن از مکالمه رودررو به طریق فضای مجازی اعمال میشود این مردم و تماشاگران فیلم هستند که سر آخر مشخص میکنند کدامیک از فیلمهای منتخب اکران نوروزی را پسندیده و کدامیک را پس زدهاند.
او متذکر شد: البته به نظر میرسد هنوز فیلمهای کمدی به دلیل شرایط سخت زندگی امروزی اقبال بیشتری در جذب مخاطب دارند و استقبال از یک فیلم دلیل رجحان کمی و کیفی آن بر فیلم دیگر نیست.