گرامیداشت شاعر «دو کاج» در تلویزیون | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۸

گرامیداشت شاعر «دو کاج» در تلویزیون

شبکه مستند چهارشنبه ـ ۲۴ اسفند ماه ـ ساعت ۱۷:۳۰ با پخش مستند «معلم مهر» پرتره محمدجواد محبت یاد و خاطره شاعر «دو کاج» را گرامی می‌دارد.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، «معلم مهر» به تهیه‌کنندگی رضا خوشدل‌راد و کارگردانی مهدی ملک‌زاده پرتره‌ای از محمدجواد محبت، معلم و شاعر کرمانشاهی است که خیلی‌ها او را با شعر «دو کاج» به یاد می‌آورند، داستان دو کاجی که نماد مردی و نامردی در روزگار ما بودند.

محبت در سال ۱۳۲۲ در کرمانشاه متولد شد، پس از گذراندن تحصیلاتش به‌عنوان معلم در روستا‌های قصر شیرین به خدمت مشغول شد؛ اشعار این شاعر خوش ذوق از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۴ در مجلات مختلف چاپ شد. او سال ۱۳۶۲ به گروه مؤلفان کتاب‌های درسی پیوست و آثارش در کتاب‌های دوم، سوم، چهارم و پنجم ابتدایی منتشر شد.

«دو کاج» سروده معروف محمدجواد محبت یکی از درس‌های کتاب فارسی چهارم دبستان بود. این شعر از سال ۱۳۶۳ وارد کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی شد. «دو کاج» مدتی از کتاب درسی چهارم دبستان حذف و سپس با محتوایی دیگر با عنوان «کاجستان» به کتاب فارسی پنجم دبستان اضافه شد. از دیگر آثار این هنرمند می‌توان به «آن سوی چهره زرد خورشید»، «گلوی سبز آواز»، «از مرز‌های فریاد» مجموعه شعر «خاطرات سبز»، «قلب را فرصت حضور دهید»، «کوچه باغ آسمان» و.. اشاره کرد.

محمدجواد محبت، سه‌شنبه ۲۳ اسفند در ۷۹ سالگی درگذشت. پرتره این هنرمند امروز ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۸ خواهد بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است