مهدی آذرپندار دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شد

به گزارش صبا به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، طی حکمی از سوی رییس سازمان سینمایی و رئیس شورای سیاست‌گذاری چهلمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، «مهدی آذرپندار» مدیرعامل و رییس هیأت مدیره انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان دبیر دوره چهلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران منصوب شد.

در متن حکم محمد خزاعی آمده است:

نظر به دانش، تعهد و حسن سابقه به موجب این حکم به عنوان «دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره» منصوب می‌شوید. امید است با اتکال به پروردگار متعال و با عنایت به افق‌های ترسیم شده در نقشه گام دوم انقلاب اسلامی و راهبردهای کلان سازمان سینمایی نکات زیر را در برگزاری چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم کوتاه سرلوحه قرار دهید:

1. توجه ویژه به ظرفیت ها و استعدادهای استان ها و مناطق مختلف کشور با تکیه بر مفهوم عدالت فرهنگی

2. بهره‌گیری از دستاوردهای دوره های پیشین جشنواره و تجارب ارزشمند پیشکسوتان این عرصه

3. پرهیز از هرگونه تشریفات زائد و اهتمام به اصل صرفه جویی

4. تداوم رویکرد حمایتی از تنوع گونه‌ها در جشنواره با تاکید بر اصل امید، اخلاق و آگاهی 5. تقویت سینمای ملی و بومی و توجه به اقلیم‌ها

6. بهره‌ گیری از جوانان متعهد و متخصص و اهالی فرهیخته جامعه‌ی فیلم کوتاه در بخش‌های مختلف اجرایی و راهبری جشنواره

7. توجه به مقوله‌ی دیپلماسی فرهنگی در حوزه بین‌الملل و ایجاد بسترهای مناسب برای حضور کشورهای صاحب سینما بویژه کشورهای دارای مشترکات دینی، فرهنگی و گفتمانی

بر این اساس چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷مهر تا ۲ آبان 1402 به دبیری مهدی آذرپندار در تهران برگزار می شود.