«استودیو صبا» شبکه یک با حضور معاون رسانه ملی افتتاح شد

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، صبح امروز چهارشنبه 24 اسفندماه با حضور محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، میثم مرادی بیناباج مدیرشبکه یک، فرشید بهجت محمدی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه ملی، جواد اسناوندی مدیرتولید و فنی شبکه یک و جمعی دیگر از مدیران شبکه یک استودیو صبا این شبکه با پخش HD افتتاح شد.

این استودیو که پیش از این سالیان متمادی با پخش SD فعالیت داشته و برنامه‌های بسیار با قدمت سازمان نظیر «صبح بخیر ایران» پیش از این در این استودیو روی آنتن  می رفت، مدتی در دست بازسازی و تبدیل به شرایط پخش HD بوده است و اکنون با تلاش شبانه روزی همکاران تولید وفنی و معاونت سیما به مرحله بهره برداری رسیده است.

در ابتدای آیین افتتاحیه این استودیو برمهانی معاون سیما ضمن تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران این پروژه، درخواست کرد که برای افتتاح و راه اندازی این استودیو از حضور همکاران پرتلاش بهره گرفته شود و مهندس زرین، مهندس صالحی و مهندس جعفری از تلاشگران راه اندازی استودیو پخش HD، این استودیو را افتتاح کردند.

در این مراسم مرادی بیناباج مدیرشبکه یک سیما صحبت های خود را با دعای تحویل سال آغاز کرد و ضمن تشکر از زحمات همکاران در جهت راه اندازی این استودیو، گفت: ما از این استودیو و این فضا خاطرات بسیار داریم و یکی از دغدغه‌های شبکه HD شدن این استودیو بود که با عزم مدیریت تولید وفنی شبکه یک، اینجا را به مدار تولید و برنامه سازی مجدد برگرداندیم.

مرادی در ادامه افزود: توسعه و تکمیل استودیوی تپه صبا را آقای اسناوندی از ابتدای حضور بنده در شبکه مطرح کردند و ما هم همراهی کردیم؛ ایشان همت گماردند و تلاش کردند و صد البته همراهی و کمک همکاران معاونت فنی سازمان مدیریت سابق و کنونی این معاونت جناب شریفی و همکاران شان در بخش فنی، موجب به نتیجه رسیدن این پروژه سنگین شد.

مدیر شبکه یک اظهار داشت: برنامه «ایران امروز» از 2ماه گذشته در اینجا شکل گرفت؛ در رژی موقت روی آنتن رفت و آغاز تحول در شبکه یک سیما برنامه «ایران امروز» است. این برنامه ماموریت های سه گانه سازمان یعنی عدالت گستری و هویت محوری و پیشرفت را دنبال می‌کند. مرادی بیناباج افزود: ان شاء الله تحول شکل گرفته در توسعه زیرساخت ها در حوزه محتوایی و برنامه سازی هم ادامه پیدا کند. طرح توسعه ای برای تپه صبا پیش بینی شده که نیازمند همراهی معاونت فنی و معاونت سیماست.

در ادامه این مراسم فرشید بهجت محمدی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری ضمن تقدیر از تلاش شبانه روزی همکارانش در این عرصه، گفت: در برنامه‌های توسعه ای به لحاظ سیگنال رسانی و فیبرنوری دستمان بسیار باز است.

در ادامه آیین افتتاحیه این استودیو، محسن برمهانی معاون سیما ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام شعبانیه اظهار داشت: همکاران معاونت سیما و شبکه یک دست به دست هم داده اند تا کاری عملیاتی و جهادی شکل گرفته است که بسیار جای تشکر دارد. در دوره تحول انتظار همین است.

وی افزود: یادی می‌کنیم از کسانی که در استودیو صبا بودند و کار کردند و یادشان در اینجا باقی است. این استودیو ظرفیتی است که به رسانه ملی اضافه شده و موجب تقویت آنتن رسانه ملی خواهد شد.

برمهانی در ادامه با اشاره به برنامه «ایران امروز» گفت: این برنامه فضای جذابی دارد که اتفاق خوبی است؛ امثال این برنامه در فرم و ریتم و بیان مسائل در میان برنامه‌ها هست، اما باید بیشتر شود. معاون سیما در پایان با اشاره به دکور برنامه «کاریکارتون» تصریح کرد: ان شاء الله این اقدام شبکه یک، نقطه تحول در برنامه‌های دیگر هم باشد و فرم های جدید برای بیان مطالب داشته باشیم.

در ادامه آیین افتتاحیه استودیو تپه صبا از آقایان جواد اسناوندی مدیرتولید فنی شبکه یک، کمیل صالحی مسئول پروژه نصب استودیو صبا، محمدرضا جعفری مسئول فنی پخش، مهدی زرین مسوول استودیو پخش، محمد صادقی قائم مقام پیشتیبانی فنی و مهدی حبیبی مشاور مدیر شبکه یک با اهدای هدایایی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

این برنامه با غرس درختان محوطه استودیو تپه صبا با نام شهیدان به پایان خود رسید.