مجلس از خرمشهر فرهنگ و هنر پشتیبانی کند

به گزارش صبا، کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری متن ذیل را خطاب به محمدباقر قالیباف رسانه‌ای کرد.

«بسمه تعالی جناب آقای دکتر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً، به استحضار می‌رساند، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مورخ ۰۹/‏۱۲/‏۱۴۰۱‬ در خصوص «جز ۳ بند ث تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور»، فقط فعالیت‌های قرآنی، انتشاراتی، مطبوعاتی و موسسات رسانه‌ای کما فی السابق از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند و تهیه کنندگان برنامه‌های تلویزیونی از این معافیت که سابقا در «بند ل ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم» قانونگذار تمهید کرده بود، محروم ماندند.

این مصوبه مجلس در شرایطی است که رسانه‌های پرتعداد و بیشمار معاند به زبان فارسی، به هر بهانه‌ای برآتش کینه و نفاق می دمند تا مردم ایران اسلامی را از نظام مقدس جمهوری اسلامی دلسرد و ناامید کنند. در این جنگ نابرابر رسانه‌ای، برنامه سازان تلویزیونی در خط مقدم نبرد با دشمنانی که قصد برهم زدن آرامش مردم و ثبات کشور را در سر می‌پرورانند، قرار دارند. ولی در کمال ناباوری با تصویب مصوبه مذکور، نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم تصمیم گرفتند حداقلی ترین حمایت از سربازان این جنگ نرم و نابرابر رسانه‌ای را حذف کنند!

با حذف این معافیت مالیاتی، تهیه کنندگانی که حداقل برای بیست نفر در هر تیم تولید برنامه ساز کارآفرینی می‌کنند و با بودجه اندک برنامه سازی تلویزیونی خودشان را تطبیق می‌دهند باید هزینه‌های مالیاتی را تحمل کنند که تا پیش از این قانونگذار با هدف حمایت از صنعت فرهنگی کشور، معافیت در نظر گرفته بود.علاوه بر شرایط سیاسی اجتماعی برشمرده شده در سال‌های اخیر، بودجه فرهنگی سازمان‌ها و نهادها از جمله سازمان صدا و سیما بعنوان متولی اصلی تولید برنامه‌های تلویزیونی، دچار نوسانات جدی شده که موجب تحمیل آسیب و فشارهای بیشتری بر بدنه نحیف این قشر فرهنگ ساز و ایده پرداز، شده است.

لازم به ذکر است عموم تهیه کنندگان برنامه‌های تلویزیونی در هیچ نهاد دولتی، استخدام نیستند و حتی از مشوق‌ها و تسهیلاتی که برای رشد و رونق کسب و کارها و صنایع کوچک و بزرگ با نگاه حمایت از کارآفرینی درنظر گرفته شده است، بی بهره اند، فاصله چند ماه تا چند سال بیکاری تهیه کنندگان در تولید آثار و تغییرات جدی و نوسانات بودجه‌ای سازمان صداوسیما در دهه‌های اخیر نیز مزید بر علت شده است. لذا حذف معافیت مالیاتی این قشر نه تنها رشد و شکوفایی صنعت فرهنگی کشور را متوقف می‌کند بلکه همین اندک رمق باقی مانده برای ارائه خدمت رسانه‌ای و فرهنگی را نیز از تهیه کنندگان برنامه‌های تلویزیونی سلب خواهد کرد.

از ریاست محترم و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی انتظار جدی داریم با حمایت عملی خود، خط مقدم حفاظت از خرمشهر فرهنگ و هنر را در بین تهاجم همه جانبه معاندین و بدخواهان وحدت ملی کشور عزیزمان ایران، پشتیبانی موثر نمایید.

برای حضرتعالی و همه نمایندگان محترم فرهنگ شناس مجلس آرزوی توفیق روزافزون داریم.

کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری با پانصد عضو فعال در صنعت رسانه از سراسر کشور»