چگونه از رازها مراقبت کنیم؟ | پایگاه خبری صبا
امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
در چهارمین قسمت «چله پله زیرزمین»؛

چگونه از رازها مراقبت کنیم؟

قسمت چهارم سریال پویانمایی «چل پله زیرزمین» امروز چهارم فروردین ساعت 16:30 با موضوع رازداری روی آنتن شبکه کودک (کانال نهال) می‌رود.

به گزارش صبا، سریال پویانمایی «چل پله زیرزمین»، تازه‌ترین اثر مرکز انیمیشن سوره، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علیرضا طاهری و نویسندگی نسیم خراشادی‌زاده که از اول فروردین ماه روی آنتن شبکه کودک (کانال نهال) رفته، به چهارمین قسمت خود رسیده است.

مخاطبان کودک و نوجوان این اثر که با تکنیک دو بعدی ساخته شده است، در سه قسمت ابتدایی شاهد ورود «کوشا» به منطقه محرمانه‌ای در کویر که متعلق «دکتر تور» می‌شوند که در ادامه «کوشا» با موجوداتی عجیب و غریب مواجه می‌شود که از انقراض درآمده‌اند و باید با آن‌ها دوست شود تا بتواند ماموریتش را به سرانجام برساند.

«کوشا» باید برای هر کدام از جانوران یک پرونده زیستی درست کند؛ یعنی از آن‌ها عکس بگیرد و سوالاتی مانند احساسات آن‌ها و… بپرسد. همچنین در ادامه این پسر به موجودی به نام «زیپی» که با مشکل هویت مواجه و نیمی گیاه و نیمی جانور است، کمک می‌کند تا بتواند هویت خود را بیابد.

اعتماد کردن در دوستی، پذیرش مشکلات و در میان گذاشتن آن با دیگران برای حل موضوع از جمله اهداف این اثر در سه قسمت ابتدایی بود.

و اما در خلاصه داستان چهارمین قسمت که قرارست به موضوع رازداری بپردازد، آمده است: «ویزی» با چسبیدن به «کوشا» وارد آزمایشگاه «دکترتور» می‌شود تا درباره طرح بازگشت به موجودی جدید فضولی کند. او به این طریق متوجه اسراری درباره موجودات دیگر می‌شود و برخی از آن‌ها را فاش می‌کند که موجب ناراحتی و اضطراب موجودات دیگر درباره آینده‌شان می‌شود. «کوشا» باید به «ویزی» که فضول و پُرحرف است، مهارت‌هایی بیاموزد تا بتواند جلوی زبانش را بگیرد و دیگران را با فاش کردن رازهایشان به دردسر نیندازد.

«چل پله زیرزمین» که خروجی سومین دوره رویازی است، لحنی کمدی فانتزی دارد. این اثر ۸ شخصیت با نام‌های «کوشا»، «دکترتور»، «گردوله»، «بادکنک (کوپَلِه)»، «خرخف»، «زیپی»، «کُلَنجَک»، «ویزی» دارد که هر کدام داستان متفاوتی دارند‌.

جدیدترین سریال پویانمایی مرکز انیمیشن سوره با نام «چل پله زیرزمین» که مجری طرح آن استودیو قاف از فعالان انیمیشن در شهر قزوین است، در ۲۶ قسمت تولید و آماده نمایش شده و فصل نخست آن در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای در نوروز ۱۴۰۲ هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه کودک (کانال نهال) پخش می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است