جشن رمضان در بوستان‌های تهران تمدید شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۳
استقبال یک میلیون نفری از دهکده‌های «بهار ایران»؛

جشن رمضان در بوستان‌های تهران تمدید شد 

ویژه برنامه‌ دهکده‌های «بهار ایران» به علت استقبال خوب شهروندان، تا جمعه ۱۸ فروردین تمدید شد. 

به گزارش صبا مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران از تمدید ویژه برنامه دهکده‌های «بهار ایران» در ۸ بوستان محوری شهر تهران به علت استقبال پرشور شهروندان تا جمعه ۱۸ فروردین خبر داد.

او ضمن اشاره به حضور کم سابقه شهروندان در ویژه برنامه‌های عیدانه رمضانی امسال گفت: استقبال مردم تهران از مجموع برنامه دهکده‌های بهار ایران در مناطق ۲۲گانه و پهنه‌های اعلام شده در ایام نوروز به یک میلیون نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: در برنامه‌ دهکده‌های بهار ایران که امسال به مناسبت تقارن بهار طبیعت و بهتر قرآن در بوستان‌های محلی و اصلی شهر تهران برگزار شد، بیش از ۸۰۰ اجرا توسط گروه‌های موسیقی و اقوام، ۳۵۰ اجرای گروه‌های سرود، ۴۰۰ اجرای گروه‌های تواشیح و جمع خوانی و ۶۰۰ برنامه قرآنی و همچنین ۳۵۰ نمایشگاه عرضه محصولات و خدمات متنوع فرهنگی برپا شد.

او گفت: این جشن‌های شبانه که با حضور اقوام ایرانی، ورزشکاران و هنرمندان برگزار و در کنار آن نیز نمایشگاه‌هایی مانند برنامه‌های قرآنی، گل و گیاه، فروش محصولات فرهنگی و هنری، خوراکی، صنایع دستی و … برپا شد، در بوستان‌های نهج‌البلاغه، میدان آزادی، ولایت، آزادگان، پلیس، لاله، ملت و بوستان حضرت ولی عصر(عج) در شهرری تا شامگاه ۱۸ فروردین پذیرای شهروندان تهرانی خواهد بود و با برپایی جشن‌های متنوع به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

زیبایی نژاد ضمن معرفی مشارکت‌کنندگان این ویژه برنامه‌ها گفت: با برنامه‌ریزی قرارگاهی که صورت گرفت، ویژه برنامه‌های «بهار ایران» توسط اداره کل فرهنگی و شهرداری مناطق و با مشارکت و همکاری بخش‌های مهمی از شهرداری تهران شامل سازمان زیباسازی، برج میلاد، برج آزادی، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، مرکز ارتباطات شهرداری، سازمان ورزش، شورای عالی قرآن، مرکز فعالیت‌های دینی، اداره کل آموزش‌های شهروندی، سازمان رفاه و خدمات اجتماعی و اداره کل امور بانوان انجام شد.

وی از تقدیر اعضای شورای شهر تهران از برگزاری برنامه‌های رمضانی نوروزی خبر داد و گفت: در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان گزارش اقدامات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، برخی از اعضای شورا از برنامه‌های اجرا شده در این ایام در قالب دهکده‌های بهار ایران تقدیر کردند.

در همین رابطه نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه کیفیت برنامه‌های نوروز امسال نسبت به سال قبل بالاتر بود، اظهار کرد: علاوه بر کیفیت برنامه‌ها، اینکه برنامه‌های امسال در سطح منطقه‌ای نیز با اهتمام جدی‌تری برگزار شد جای تقدیر و تشکر دارد.

همچنین سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به افزایش کمی و کیفی برنامه های نوروزی در تهران، اظهار کرد: خوشحالیم که امسال اتفاقات خوبی در برنامه‌های عیدانه رخ داد و فضاهای گردشگری جدیدی به تهران اضافه شد.

مهدی پیرهادی نیز از برگزاری این ویژه برنامه تقدیر کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است