به گزارش صبا، نقل قولهای زیر بر اساس مطالب منتشره در رسانههای مختلف در پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ گردآوری شدهاند.
*** مارتین اسکورسیزی (کارگردان):من فقط سعی میکنم راهی برای فیلم ساختن پیدا کنم تا به شکل داستانی یا غیرداستانی طبقهبندی نشوند. واژه مستند امروز منسوخ شده. مربوط به سینمای نئورئالیستی سیاه و سفید قدیمی پس از جنگ است، گزارشهای خبری، نسل ما، همگی فکر میکردیم که اگر سیاه و سفید و لکهدار نباشد، حقیقت ندارد. حقیقت داشت اما امروز جایش را تلویزیونهای با وضوح بالا گرفته. تصویر روی آیفون. این [سبک فیلمسازی مستند] سینما وریته جدید است. موضوع این است که بله، انواع خاصی از فیلمهای غیرداستانی با موضوعات ژورنالیستی وجود دارند که مشخصاً به تاریخ میپردازند – از موسیقی گرفته تا ورزش یا هر چیز دیگری – اما من سعی میکنم چیزهایی پیدا کنم که فقط فیلم باشند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بر یکدیگر تأثیر بگذارند./موویمگ
***هما مالینی (بازیگر بالیوود): این روزها نقشهایی اختصاصی برای بازیگران زن پیدا نمیشود. در عوض برای بازیگران مرد، نقش هست. آقای باچان حتی امروزه نقشهای بسیار عالی به او پیشنهاد میشود که اختصاصی برایش مینویسند. اما نقش های خاص برای زنان نیست! / دنیای تصویر آنلاین
***ابراهیم اصغری (تهیهکننده): روش صداوسیما در خرید فیلمهای سینمایی روز، روش غلطی است، چون به سینما و خصوصا سینمای دفاع مقدس آسیب جدی وارد میکند و این موضوع باید اصلاح شود. کمی قبلتر هم گفتم، تلویزیون اگر میخواهد از سینمای دفاع مقدس حمایت کند باید بگذارد که سینما روند عادی خودش را دنبال کند و تلویزیون هم با پخش تیزرهای تبلیغاتی از آن حمایت کند و نکته دیگه تلویزیون برای خرید رایت فیلمها مبالغ خوب و منطقی اختصاص دهد./خبرآنلاین
***پیام فروتن (طراح صحنه): «جنگ جهانی سوم» هومن سیدی، یک فیلمفارسی بدون رقص و کافه و شهر نو است. گو این که این بار به جای یک آدم مجنون بامعرفت، با یک روان پریش که از عالم و آدم طلبکار روبرویم./ خبرآنلاین به نقل از صفحه شخصی
***صدرالدین حجازی (بازیگر): متاسفانه تلویزیون به دلیل بیتوجهی به کیفیت محتوا از نگاه مخاطب تیزبین کنار گذاشته شده است. تولیدات رسانه ملی اخیرا محتوا و کیفیت مطلوب را نداشته و مخاطب هوشمند این مهم را به خوبی دریافته است. تجربه نشان داده که هرجا کیفیت در تولیدات فرهنگی شکل گرفته، مخاطب بار دیگر به رسانه رجوع کرده است. در سالهای گذشته سریالهایی مانند «روزی روزگاری» پخش شد که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد استقبال مخاطبان را با خود همراه داشت. این نشان میدهد که مردم کارهای خوب را به خوبی میشناسند و برای آن ارزش قائل هستند./میزان
There are no comments yet