هنرجویان جوان به «باغ آلبالو» می‌روند | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۴

هنرجویان جوان به «باغ آلبالو» می‌روند

تالار دکتر ناظرزاده کرمانی این روزها میزبان نمایش «باغ آلبالو» است که با گروهی از هنرجویان جوان روی صحنه است.

به گزارش صبا، «باغ آلبالو» یکی از مشهورترین آثار چخوف است که تاکنون اجراهای معتددی از آن روی صحنه رفته و حالا در تازه‌ترین اجرای خود با بازی گروهی از بازیگران جوان روی صحنه است.

داستان این نمایش‌ درباره یک زن اشراف‌زادهٔ روس و خانواده‌اش است که به‌علت قرض، رو به ورشکستگی هستند و باغ آلبالوی خاطره‌انگیزشان در گرو بانک است و چون خانواده غیر از قرض عایداتی ندارد، قرار است در موعد معینی باغ و ملک‌شان حراج شود. در عین‌ حال، این خانواده هیچ کاری برای نجات خود و جلوگیری از فروش باغ انجام نمی‌دهند و در پایان، باغ آلبالو به یک دهقان‌زادهٔ تازه به ثروت رسیده فروخته می‌شود و خانوادهٔ رانوسکی باغ را ترک می‌کنند، درحالی‌که صدای تبری که درخت‌های باغ را قطع می‌کند، شنیده می‌شود.

گفته می‌شود این نمایشنامه آخرین اثر چخوف است در سال ۱۹۰۳ نوشته شده و یک سال بعد با کارگردانی استانیسلاوسکی روی صحنه رفته است.

داود بیتاء، امیرحسین نسیمی، مرضیه ساکی، منصوره هروی، آرین نعیمی، امید ‌فتحی، پگاه مجدالدین، نساء بامداد، اعظم قنبری، رعنا صفاری سیاهکلی، فرهاد ‌اعتمادی ‌رسولی، علیرضا ‌آژیده، مژگان کامجو، درسای ‌سبحه، بابک ‌پایوند، زهره گل سرخی، شقایق سیدین، امیرعلی حیدری، آرین نعیمی، مجید حسینی و هادی دلیر آقایی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

اجرای این اثر نمایشی از ۲۵ فروردین ماه آغاز شده و هر شب ساعت ۲۰:۳۰ و به مدت ۹۰ دقیقه در سالن ناظرزاده‌ کرمانی تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه می‌رود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است