کارگردانی برای من دوست‌داشتنی‌ترین کار است / یک تجربه استثنایی با «محسن تنابنده» | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۰۳
هیراد آذرنگ در گفت‌وگو با صبا:

کارگردانی برای من دوست‌داشتنی‌ترین کار است / یک تجربه استثنایی با «محسن تنابنده»

هیراد آذرنگ گفت: کارگردانی، دوست‌داشتنی‌ترین کار برای من است. به این دلیل که مهارت کارگردانی پکیجی کامل از هنر را در برمی‌گیرد و یک کارگردان باید بازیگری، نقاشی، عکاسی، تصویربرداری و قصه را کاملا بشناسد.‌

به گزارش خبرنگار سینما صبا، هیراد آذرنگ تئاتر را از ۱۵ سالگی در خوزستان شروع کرد. کارهای حرفه‌ای او بازی در تئاتر «خنکای ختم خاطره» و فیلم سینمایی «روزی‌روزگاری‌ آبادان» ساخته پدرش حمیدرضا آذرنگ بوده است.

او اما در زمینه ساخت فیلم کوتاه هم فعالیت داشته و کارگردان سه فیلم کوتاه به اسم‌های «چند دقیقه زیر صفر»، «pmdd»، و «رقصنده با مرگ» بوده است.

هیراد آذرنگ گفت: سینما و دنیای فیلم بخش بزرگی از تربیت و فرهنگ‌سازی یک جامعه را بر عهده دارد. از بین رویدادهای داخلی، یکی از بسترهایی که می‌تواند به این امر کمک کند جشنواره نهال است. نهال این فرصت را به دانشجویان داده است تا در این مسیر قرار بگیرند. در کنار آن تفکر و خواسته‌های خود را به جامعه منتقل کنند و امیدوارم در دوره پیش رو نیز شاهد اتفاق‌های سینمایی خوبی در این جشنواره باشیم.

آذرنگ در گفت‌وگو با صبا به رابطه میان کارگردان و دستیار کارگردان پرداخت و گفت: این رابطه برای من به شکل خاصی تعریف شده است. یک دستیار کارگردان باید شناخت کاملی بر سلیقه، نگاه و تفکر کارگردان داشته باشد. این شناخت می‌تواند به عالی‌ترین و ساده‌ترین شکل ممکن تفکر، سخنان و خواسته کارگردان را به عوامل منتقل کند و راهنمای درستی باشد.‌

آذرنگ تصریح کرد: اولین تجربه من در جایگاه کارگردان در سن ۱۹ سالگی بود که نتیجه آن فیلم ««چند دقیقه زیر صفر» شد. تجربه‌ای که باعث شد بخوام بیشتر در مورد کارگردانی بدانم و دنیای کارگردانی را کشف کنم. که در انتها کارگردانی مسیر اصلی من شد و در فاصله دو سال فیلم دوم خود به اسم pmdd را ساختم که در مورد سندرم پیش قاعدگی بود و بعد «رقصنده با مرگ» را ساختم.

هیراد آذرنگ خاطرنشان کرد: این فیلم هم اکنون در مرحله پخش بین‌المللی است. برای من جذاب‌ترین بخش کارگردانی این است که بعد از ساخت فیلم یک زندگی را از نگاه خود می‌دیدم. درکل خالق بودن حس عجیبی است و در کارگردانی می‌شود تجربه‌اش کرد. وقتی میزانسنی خلق می‌شود چندین و چند موضوع در مقابل دوربین قابل رویت خواهد بود. در حال حاضر هم در تلاشم که در این مسیر هنرجوی خوبی باشم و درست یاد بگیرم و از این هنر دوست داشتنی لذت ببرم.

وی در ادامه افزود: کارگردانی کردن دوست‌داشتنی‌ترین کار برای من است. به این دلیل که مهارت کارگردانی پکیجی کامل از هنر را در برمی‌گیرد.‌ یک کارگردان باید بازیگری، نقاشی، عکاسی، تصویربرداری و قصه را کاملا بشناسد.‌ زیباترین بخش آن جان بخشیدن به یک زندگی و شخصیت‌های آن است. به نظر من یکی از سخت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارهای کارگردان بخش دکوپاژ کردن فیلمنامه است.

آذرنگ به تجربه همکاری‌اش با محسن تنابنده در فیلم به نمایش درنیامده روزی روزگاری آبادان [اولین ساخته بلند سینمایی پدرش حمیدرضا آذرنگ] اشاره کرد و گفت: در این فیلم یک تجربه جذاب با پدرم و الته با آقای تنابنده [به عنوان یک بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس متبحر] پشت سر گذاشتم. او به شدت دلسوزانه ما را راهنمایی می‌کرد. از ترس‌ و استرس رفتن جلوی دوربین را از ما دور می‌کرد. او مثل یک رفیق کنارمان بود. کنار محسن تنابنده بودن برای من واقعا مثل یک کلاس درس کامل بود و خیلی چیزها از او یاد گرفتم.‌

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    231/063/671/400
  • تمساح خونی
    168/255/197/250
  • مست عشق
    120/024/440/750
  • خجالت‌نکش۲
    83/565/115/200
  • پول و پارتی
    75/236/463/500
  • سال گربه
    64/591/860/000
  • قیف
    16/316/080/500
  • یادگار جنوب
    12/104/059/550
  • ملاقات با جادوگر
    10/154/125/000
  • مفت بر
    9/605/872/500
  • ساعت 6صبح
    6/682/846/250
  • قلب رقه
    6/682/092/000
  • شهرگربه‌ها۲
    5/039/137/000
  • در آغوش درخت
    4/758/831/500
  • شه‌سوار
    2/867/932/500
  • روزی روزگاری آبادان
    2/689/395/000
  • آغوش باز
    691/497/500
  • کارزار
    189/070/000
  • سودابه
    128/322/500
  • لختگی
    25/100/000