به گزارش صبا، نقل قولهای زیر بر اساس مطالب منتشره در رسانههای مختلف در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ گردآوری شدهاند.
٭٭٭ مریم بحرالعلومی (کارگردان): همیشه پرداختن به معضلات اجتماعی برایم جذاب بوده اما نگاه مستقیماً فمینیستی به مسائل اجتماعی ندارم و در آن فیلمها هم تلاشم بر این بود که اگر معضل و چالش زنانه است مردها را هم در قصه دخیل کنم. در واقع نگاه جنسیتی در روایت برای من خنثی است و در واقع همیشه تلاشم بر این بوده که درگیر نگاه جنسیتزده نشوم./ایلنا
٭٭٭ ساسان سالور (تهیهکننده): اگر روند به همین شکل باشد تا دو سال دگر دیگر چیزی به نام سینمای اجتماعی وجود نخواهد داشت و همه تهیهکنندگان برای بازگشت سرمایه سراغ تولید آثار کمدی میروند. به نظرم آنهایی که ما را متهم به سیاهنمایی میکنند همانهایی هستند که سینمای اجتماعی را به حاشیه برده و به آن ضربه میزنند.» / سینمادیلی
٭٭٭ عبدالرضا سهرابی (مدیرکل مرکز تجسمی): حراج معاصر قرار است در تهران برگزار شود. ما تا زمانی که مطمئن نشویم که فردی نتواند در حد و اندازه حراج ورود کند، مجوزی نخواهیم داد؛ یعنی بعد از بررسی و بازدید میدانی و سنجیدن ظرفیتهای حراجگذار، نسبت به صدور مجوز مبادرت خواهیم کرد. اما اساس نگاه ما به صدور مجوز ضمن نکاتی که پیشتر اشاره شد، تلاش ما برای سرمایهگذاری بخش خصوصی در عرصه هنرهای تجسمی است که برگزارکنندگان این حراج ظاهراً از این ظرفیت برخوردارند./ تجسمی آنلاین
٭٭٭ علیرضا بهرامی (نویسنده و ناشر): مهم این است که محل برگزاری نمایشگاه در خدمت مفهوم برگزاری نمایشگاه باشد، یک کالبدی که استاندارد برگزاری نمایشگاه را داشته باشد؛ در خدمت مردم و مخاطبان هم باشد و بتواند با کمترین هزینه بیشترین برون ده و عایدی را همراه بیاورد. از این منظر خود محل شهر آفتاب به شرط اینکه استقرار دائمی داشته باشد، خدماتش مخصوصا در حوزه عبور و مرور، تامین شود و نهاد مدیریتی و تنوع تغییر مدیریت ها در سرنوشتش تاثیر نداشته باشد، گزینه بدی نیست./ایرنا
٭٭٭ بهاره رهنما (بازیگر و کارگردان): نخستین فیلم بلندم (عطر آخر اردیبهشت) را در شرایط سختی ساختم و ماشینم را فروختم تا بیایم فیلم بسازم؛ چون سرمایه اصلی فیلم توسط یک کلاهبردار رفته بود و در اواسط فیلم حادثه فوت پدرم و فشارهای روحی کار اتفاق افتاد که وقتی الآن فیلم را میبینم که توانستم تا انتها پای کار و بازیگرها بایستم احساس خوبی دارم. مدیریت ۳ بازیگر ستاره زن کار سختی است و بازیگران خیلی اخلاق گرا و خوب بودند.کار کردن در سینمای مستقل با مسائل و مشکلاتی همراه است، مخصوصا اینکه کارگردان در این سینما با پشتوانه حمایتی مالی و سرمایه گذاری در آن همراه نیست و خیلی فشارها بر روی کارگردان کار است./باشگاه خبرنگاران
There are no comments yet