«ایران امروز»؛ دستاوردها و رویکرهای متفاوت/ به مستند نزدیک‌تر می‌شویم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۲۳
گفت‌وگوی تهیه‌کننده برنامه «ایران امروز» با صبا؛ 

«ایران امروز»؛ دستاوردها و رویکرهای متفاوت/ به مستند نزدیک‌تر می‌شویم

مصطفی مژدهی‌فرد می‌گوید: در کنار برنامه زنده و جذابیت‌هایی که با تعامل شکل می‌گیرد. قرار است، در آینده مستندهای سه چهار دقیقه‌ای نیز به برنامه «ایران امروز» اضافه شود تا مدیوم مستند به این برنامه نزدیک‌تر شود. چنین امری جز اهداف ما خواهد بود. 

مصطفی مژدهی‌فرد تهیه‌کننده برنامه «ایران امروز» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا به سازوکار این برنامه و اهداف آن پرداخت.

مژدهی‌فرد در ابتدای گفت‌وگو به آن طیف از جامعه که از تلویزیون فاصله گرفته‌اند اشاره کرد و رهیافت‌های برنامه «ایران امروز» را نسبت به آن‌ها سنجید و گفت: این برنامه روایت هویت و پیشرفت است. وقتی مسیر تولید و پخش برنامه «ایران امروز» شکل گرفت، خیلی از محققین و دانشمندان با دعوت شدن به این برنامه و دنبال کردن آن به من پیام دادند و از بازتاب‌هایی که این برنامه داشته استقبال کردند. یکی از مهم‌ترین دستاوردهای «ایران امروز» همین امر است. همین که دانشمندان انگیزه‌ای داشته باشند تا در این کشور مانده و فعالیت‌های خود را در این سرزمین ادامه دهند. بسیاری شبکه‌های معاند فضایی را ایجاد می‌کنند که در آن ما توانایی تولید چنین برنامه‌هایی را نداریم. اما پیام‌ها و بازتاب‌هایی که دریافت می‌کنیم، نشان می‌دهد که این گونه نیست.

مژدهی‌فرد پیرامون حضور مستندهای کوتاه مابین پخش‌ زنده «ایران امروز» گفت: من طرفدار این موضوع هستم. از آنجایی که خود مستندساز هستم. در یک گفت‌وگوی زنده می‌شود به مهمان ده دقیقه زمان داد. اما در آیتمی که به شکل مستند میان برنامه نمایش داده می‌شود، بخشی از محاوره‌های روتین حذف شده و جانِ کلام در پنج دقیقه ادا می‌شود. حال نسبت به صحبت‌هایی که در آن مستند می‌شود، تصاویر و فیلم‌های مرتبطی پخش می‌شود. چنین فرمی به جذابیت‌های برنامه می‌افزاید. از این رودر کنار برنامه زنده و جذابیت‌هایی که با تعامل شکل می‌گیرد. قرار است، در آینده مستندهای سه چهار دقیقه‌ای نیز به برنامه «ایران امروز» اضافه شود تا مدیوم مستند به این برنامه نزدیک‌تر شود. چنین امری جز اهداف این برنامه خواهد بود.

مژدهی‌فرد در پاسخ به این پرسش که چه کاربست‌هایی برای طیف جوان و نوجوان انجام شده است، گفت: هدف اول برنامه «ایران امروز» معرفی شخصیت‌های مهم کشور ایران بوده است. البته بوده‌اند کاراکترهایی که در حوزه انیمیشن فعالیت کرده و در برنامه ما دعوت شده‌اند. اما فعالیت‌هایی مختص به این طیف از جامعه نداشته‌ایم. اغلب در فرم گزارش و آیتم‌‌هایی که اشاره شد به آن‌ها پرداختیم.

گفتنی است همزمان با فرارسیدن سالگرد رحلت جانسوز امام خمینی (ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی ویژه برنامه «ایران امروز» در دو قسمت روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.این برنامه از ساعت ۹ صبح روی آنتن می رود و شامل بخش‌های مختلف از جمله نمایش تصاویر و روایت‌های کمتر دیده و شنیده شده از امام خمینی (ره ) است.
ویژه برنامه «ایران امروز» در فواصل مختلف زمانی از صبح تا شب مهمان مخاطبان می‌شود.

این برنامه روایت هویت و پیشرفت ایران زمین است که به تهیه کنندگی مصطفی مژدهی فرد از شنبه تا چهارشنبه در دو نوبت، بخش اول ۶:۳۰ الی ۸ صبح و بخش دوم ۱۹:۳۰ الی ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است