وزیر ارشاد: دولت از تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌های هنری استقبال می‌کند | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۳
در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس عنوان کرد؛

وزیر ارشاد: دولت از تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌های هنری استقبال می‌کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس، تاکید کرد: دولت مردمی از تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌های هنرمندان استقبال می‌کند و آن را موجب افزایش قدرت آفرینش هنری در کشور می‌داند.
به گزارش صبا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ شامگاه دوشنبه هشتم خرداد، در نخستین گردهمایی سینماگران انقلاب و دفاع مقدس که در سالن سینمایی بنیاد فارابی برگزار شد، حضور یافت.
اسماعیلی در این مراسم ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت و تبریک ولادت باسعادت امام رضا (ع)، با تشکر از حضور هنرمندان برجسته سینما در این گردهمایی، گفت: «ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه اهالی سینمای کشور را جزو خانواده انقلاب می‌دانیم، چون همه این عزیزان در سال‌های فعالیت خود و در موقعیت‌های مختلف، به سینمای ایران خدمت کرده و با تلاش و آثارشان، پیام ایستادگی مردم ایران را با هنر به تصویر کشیده و در حافظه تاریخی جهان ماندگار کرده اند.»
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه وی  این گردهمایی را، جلسه وفاق، همدلی و هم‌اندیشی اهالی هنر هفتم می داند خاطرنشان کرد: «هیچ زبانی بلیغ‌تر از زبان هنر و به خصوص هنر سینما برای ثبت لحظات تاریخی و افتخارآفرینی مردم ایران وجود ندارد.
وزیر فرهنگ‌ در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری چنین جلساتی در راهبرد کلان وزارت فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی در تعامل مثبت با هنرمندان افزود: «همه سینماگران ما دل‌شان برای عزت و عظمت کشور می‌تپد و با همه وجودشان به افتخارات ایران می‌بالند. ایران و تاریخ پُرافتخارش برای همه اهالی فرهنگ و هنر، افتخارآفرین است و برای پاسداشت همین تاریخ پُرافتخار و عزت‌آفرین است که همه باید در کنار هم باشیم.»
وزیر فرهنگ در دولت مردمی در ادامه سخنانش، ضمن اشاره به اهمیت تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها در سینمای ایران تاکید کرد: «دولت و نظام اسلامی از تنوع دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها استقبال می‌کند. پایایی و مانایی هنر و تفکر به این تنوع در دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها وابسته است. این تنوعِ سلیقه‌ها بایستی هم‌افزایی و حرکت رو به‌جلو ایجاد کند و توقف در این راه، سم مُهلک سینمای ایران و اهالی سینماست.»
اسماعیلی در پایان با اشاره به نقش تسهیل گری و حمایت وزارت فرهنگ در تعاملات مختلف مربوط به سپهر فرهنگ و هنر خاطرنشان کرد: «ما در دولت مردمی همه تلاش‌مان را برای اعتلای سینمای ایران به کار می‌بندیم. از این رو، همه مقدمات، نیازها و بسترهای لازم را که مربوط به مدیریت حوزه فرهنگ است، فراهم می‌کنیم تا بر اساس تکالیف ما در حوزه تسهیل‌گری و حمایت از هنرمندان آنان نیز  بتوانند نقش‌ خود در آفرینش هنری بیشتر، قوی‌تر و گسترده‌تر را به خوبی ایفا کنند.
وی در پایان افزود:  ما به این تقسیم نقش در عرصه فرهنگ و هنر باور داریم و به آن افتخار می‌کنیم.
گفتنی است تقدیر از جمشید هاشم پور،رضا ایرانمنش و محمد کاسبی بازیگران پیشکسوت آثار سینمایی انقلاب و دفاع مقدس از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    115/285/101/000
  • بی‌بدن
    28/001/036/000
  • سال گربه
    21/913/998/000
  • آپاراتچی
    4/337/816/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    3/385/558/500
  • پرویز خان
    3/300/677/000
  • نوروز
    3/136/309/000
  • آسمان غرب
    3/035/327/000
  • مست عشق
    پیش‌فروش1/985/780/000