ویژه برنامه‌های شبکه آموزش در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد | پایگاه خبری صبا
امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۴۶

ویژه برنامه‌های شبکه آموزش در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد

شبکه آموزش ویژه برنامه‌های را در سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد پخش می‌کند.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه آموزش در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)  در برنامه آوا نوا به بخش هایی از ادبیات روایی و اشعار امام خمینی (ره) می‌پردازد همچنین با پخش مستندهای «طبیب»،«تشییع بزرگ»، «خاطرات روزهای داغ» و «امتحان» ضمن پرداختن به ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فصلهای مهمی از تاریخ معاصر ایران را بازخوانی می‌کند.

برنامه زنده آوانوا  در شب های ۱۴ و ۱۵ خرداد زنده با اجرای ناصر فیض و علیرضا بختیاری از ساعت ۱۲ بامداد تا ۳ صبح با پخش نماهنگ ها و تصاویری از دوران زندگی و رحلت امام خمینی (ره) به بررسی ادبیات روایی و اشعار ایشان می‌پردازد.

«طبیب» با سیر در زندگی استاد برجسته و پزشک متعهد و صاحب‌نام، دکتر مسعود پورمقدس از اعضای تیم پزشکی حضرت امام (ره)، زندگی یک انقلابی بی‌ادعا را به تصویر می‌کشد.
این مستند ناگفته‌هایی از دهه اول انقلاب اسلامی و حوادث پزشکی بسیار مهمی‌که می‌توانست سرنوشت انقلاب را تغییر دهد در رسانه ملی بازگو می‌کند.
گفتگو با ابراهیم نعیمی‌پور و علیرضا خسروی از دیگر بخش‌های این مستند تلویزیونی است.
مستند «طبیب»  در دو قسمت  یکشنبه و دوشنبه ۱۴ و ۱۵ خردادماه ساعت ۱۴:۰۰پخش می‌شود.

مستند «خاطرات روزهای داغ» پرتره ای از ابوالفضل فتحی یکی از عکاسان حضرت امام خمینی (ره) است.
در این مستند از زندگی وی گفته می‌شود و اینکه از نوجوانی به منزل امام در قم رفت و آمد داشته است و در جریان بسیاری از اتفاقات آن دوره قرار دارد. حرفه خانوادگی و تخصص او عکاسی است و تصاویر زیادی از امام راحل و حوادث دوران انقلاب توسط ابوالفضل فتحی به ثبت رسیده است.
ابوالفضل فتحی یکی از نزدیکان و خادمان بیت امام خمینی(ره) است؛ او در سال ۱۳۲۴ در قم به دنیا آمده و در نوجوانی، همکلاسی و دوست حاج احمد آقا، فرزند امام راحل بوده است.
مستند «خاطرات روزهای داغ» روایت زندگی او در بیت امام راحل از زبان خود اوست. عباس صالح مدرسه ای، کار پژوهش و کارگردانی مستند «خاطرات روزهای داغ» را بر عهده داشته است.
مستند «خاطرات روزهای داغ»   یکشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۵:۴۵ پخش می‌شود.

«تشییع بزرگ» روایتی متفاوت از بزرگترین تشییع پیکر یک رهبر عالیقدر است و جزییات همه اتفاقاتی که در این روز رخ داده است را به تصویر کشیده است.
در این اثر که مبتنی بر تصاویر آرشیوی تولید شده است، تصاویری کمتر دیده شده از مراسم تشییع امام خمینی (ره) در تهران و استقبال میلیونی مردم از بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی‌به نمایش درمی‌آید.
ازدحام جمعیت مردمی در این مراسم باعث می‌شود تا کامیون حامل پیکر امام خمینی نتواند به مسیر خود ادامه بدهد و به همین دلیل، تعدادی هلیکوپتر برای انتقال پیکر امام به بهشت زهرا وارد عمل می‌شوند.
مستند تشییع بزرگ شنبه ۱۳ خردادماه ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

مستند «امتحان»  روایتی تاریخی از دو اتفاق مهم سیاسی در دهه ۱۳۶۰ همزمان با دوران ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای است. اولین اتفاق مربوط به سال ۱۳۶۴ و ماجرای انتخاب نخست وزیر از سوی ایشان است و دیگری در سال ۱۳۶۶ و خطبه مشهور آیت الله خامنه‌ای در نماز جمعه است که بازتاب‌های مختلفی را از سوی رسانه‌ها و مطبوعات وقت به همراه دارد.
نام این فیلم مستند برگرفته از این جمله است که «رهبر انقلاب در امتحانات الهی چگونه عمل می‌کنند؟»
مهدی مطهر تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشته و سجاد ریاحی کارگردان این اثر است.
این مستند  دوشنبه ۱۵ خردادماه ساعت ۱۵:۴۵ پخش می‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    103/089/424/000
  • بی‌بدن
    23/216/662/000
  • سال گربه
    12/073/852/500
  • آپاراتچی
    3/942/182/500
  • پرویز خان
    3/170/587/000
  • نوروز
    2/808/603/000
  • ایلیاجستجوی قهرمان
    2/576/517/500
  • آسمان غرب
    2/174/983/000