اولین نمایشگاه بین‌المللی تجسمی حرم رضوی منتخبین خود را شناخت | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۷

اولین نمایشگاه بین‌المللی تجسمی حرم رضوی منتخبین خود را شناخت

اولین نمایشگاه بین المللی آثار هنرهای تجسمی و خوشنویسی در حرم مطهر رضوی منتخبین خود را شناخت.

به گزارش صبا، نمایشگاه فرهنگی و هنری عُش الولایه به معنای آشیانه ولایت با هدف به تصویر کشیدن فضایل اهل‌ بیت(ع) در ایام دهه کرامت در رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی دایر شد و هنرمندان منتخب در صحن غدیر حرم مطهر رضوی با حضور جواد روشندل معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ذوالفقاری مدیریت زائران غیر ایرانی تقدیر و تجلیل شدند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۵۰ اثر هنری توسط هنرمندان خوش ذوق مسلمان از کشور‌های ایران، کویت ، عربستان، بحرین، پاکستان، عراق، سوئد و استرالیا، با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیریت زائرین غیر ایرانی حرم مطهر رضوی و بنیاد بین المللی هنری امام رضا(ع) برای نمایش در نمایشگاه ارسال شد و در ایام دهه کرامت در معرض دید تماشاگران قرار گرفت.

جواد روشندل افزود: در این نمایشگاه آثار هنری و ارزشی خلق شده توسط عاشقان اهل بیت(ع) به نمایش گذاشته شد که هر کدام از این آثار حاصل روزها تلاش هنرمندانه و عاشقانه است.

وی افزود: پیام و مفهوم هر یک از این آثار هنری بیانگر بخشی از تاریخ و حقانیت دین اسلام است و نشان می‌دهد بهره‌گیری از ابزار هنر برای انتقال زیبایی های سیره و کلام معصومین علیهم السلام به آحاد مردم چه میزان تاثیر گذار می‌باشد.

اساتید حسین طالبی، امین هنرتبار، محمدی، مهدوی نیا و بانو حکمی از جمله هنرمندانی بودند که مورد تقدیر قرار گرفتند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است