احمد نجفی در نقش احمد! | پایگاه خبری صبا
امروز ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۲۳
درباره خبرنگاری ابزورد این روزها!

احمد نجفی در نقش احمد!

گاهی، گفت‌وگوکننده از گفت‌وگو شونده جا می‌ماند و تیتری در رسانه‌ها وایرال می‌شود که از اساس، غلط است.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، امروز تیتر گفت‌وگویی با احمد نجفی از سوی یکی از رسانه‌ها منتشر شد که در آن، نجفی گفته مسعود کیمیایی می‌توانست پدیده شود اگر وارد حواشی نمی‌شد و…!
هر بیننده‌ای در نگاه اول به این تیتر، بیشتر از آن که از حرف احمد نجفی تعجب کند، از انتخاب این تیتر انگشت به دهان می‌شود. بدیهی است که نویسنده متن و تیتر یا نمی‌داند معنای پدیده چیست، یا سن و سال و کسوت مسعود کیمیایی را نمی‌داند!
طبیعتا [به فرض پرت بودن نویسنده] با یک سرچ ساده در اینترنت می‌شود فهمید که مسعود کیمیایی در سال ۴۷ پدیده بوده و قیصر و خاک و گوزنها و… را ساخته و یکی دو دهه جزو سینماگران پیشرو بوده و منتقدان نام او و همکارانش را جزو پرچمداران موج‌نوی سینمای ایران به ثبت رسانده‌اند.
پس تا اینجای کار، قطعا یا کلمه به زبان گفت‌وگوشونده نچرخیده یا گفت‌وگوکننده بر کار خود اشراف نداشته است.
اگرکمی‌ به ماجرا نزدیک‌تر شویم، همه به یاد می‌آوریم کسی که مسعود کیمیایی نامش را به عنوان یک بازیگر تازه کشف شده درتیتراژ فیلم دندان مار [با عنوان و احمد نجفی در نقش احمد] آورد، آقای نجفی بوده و او اتفاقا بر این ماجرا در گفت‌وگوی خود با خبرنگار صحه گذاشته است.
به عبارتی دیگر، احمد نجفی درسال ۶٨ قرار بوده به عنوان پدیده از سوی آقای کیمیایی به سینما معرفی شود [حال کاری به این که او شاخصه پدیدگی داشته یا نه نداریم] اما این که از یک بازیگر در این سن و سال چنین تیتری نقل شود، از اتفاقات ابزورد این روزگار در فضای رسانه است.

در بهترین شکل قضیه، احتمالا منظور احمد نجفی این بوده که شرایط و حاشیه‌ها مانع این شده که فیلمسازانی چون مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی و… دوران خوب حرفه‌ای خود را به طور منطقی تداوم بخشند و سپری کنند که از تیتر ارائه شده، این منظور منتقل نمی‌شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است