هدف اصلی: معرفی هنر ایرانی به بازارهای بین‌المللی | پایگاه خبری صبا
امروز ۶ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۸
بهداد نجفی اسداللهی در گفت‌وگو با صبا:

هدف اصلی: معرفی هنر ایرانی به بازارهای بین‌المللی

مدیر گالری «راگادید» گفت: سعی دارم فعالیت های مستمر در ایران در جهت برگزاری نمایشگاه داشته باشم ولی هدف اصلی من ورود به بازارهای بین المللی است.

به گزارش خبرنگار تجسمی صبا، بهداد نجفی اسداللهی نقاش و مدیر گالری «راگادید» نزدیک به سه دهه فعالیت هنری دارد. از ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰ گالری راگادید با مدیریت وی افتتاح شده است. در این گالری در تمامی طول سال نمایشگاه‌های مختلف آثار هنرهای تجسمی شامل، نقاشی خط، آثار حجمی و… برگزار می شود. با مدیر گالری «راگادید» گفتگویی انجام دادیم که از نظرتان می گذرد:

ریشه‌های گرایش به هنر

از آنجاییکه مادرم مجسمه ساز و مدیر و موسس موزه مردم شناسی است و پدرم نیز موسس اولین کارخانه تخصصی چاپ سیلک اسکرین برای تولید انواع پرچم در ایران بوده است زندگی من از نخستین روزهای کودکی با هنر در هم آمیخته و در خانه و محیطی هنری و رنگارنگ رشد کردم. در مجموع می توانم بگویم که خانواده من به هنر خیلی اهمیت می دادند و همیشه قسمت اعظم اسباب بازی های من را مواد هنری تشکیل می داد. مادر  چون به صورت حرفه ای و تمام وقت فعالیت هنری داشت در نتیجه این موضوع روی سبک زندگی ما تاثیر مستقیم گذاشته بود. من حدود سه دهه است که به صورت منظم و بر طبق یک نقشه راه هنری، نقاشی می کنم و بالغ بر پنج سال است که به هنر به صورت کاملا حرفه ای نگاه می کنم. دوران کرونا با اینکه دوران خوشایندی نبود و اثرات منفی که روی زندگی همه ما گذاشت ولی سبب شد من بیشتر به سمت نقاشی بروم و به طور متوسط در این ایام روزی ۱۰ ساعت کار می کردم. قبل از کرونا هم نمایشگاههایی را با آهنگی پیوسته برگزار می کردم که در شرایط خاص به لحاظ لزوم پایبندی به مقررات بهداشتی و سلامتی،  این نمایشگاه‌ها به صورت مجازی برگزار شده و بدون تعطیلی به کار خود ادامه می دادند. به مرور  کسب و کارم را هم که یکی از موفق ترین مجموعه های مشاوره مارکتینگ و مدیریت کسب و کار (با رویکرد بین المللی) بود به سمت هنر سوق دادم و اکنون علاوه بر نقاشی کردن حرفه ای برنامه های زیادی برای کسب و کار هنر یا به اصطلاح آرت بیزنس در داخل کشور و به خصوص در سطح بین الملل در دست پیاده سازی و اجرا دارم. با توجه به پیشینه هنری و فرهنگی خانواده و اینکه همیشه هنر به خصوص نقاشی نقش ویژه و اهمیت روزافزونی در زندگی من داشته، رسیدن به نقطه ای که حتی کسب و کارم هم کاملا به خدمت هنر در بیاید برای من دور از ذهن نبود. همچنین از ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰  گالری راگادید با مدیریت و هنربانی خودم افتتاح شد و شروع به پیاده سازی و اجرای برنامه های مدیریت هنر با دیدگاه انطباقی در آن کردم که نتایج درخشانی به همراه داشت. راگادید از معدود گالری هایی است که در تمامی ۳۶۵ روز سال از هشت صبح تا هشت شب باز و پذیرای علاقه مندان است. گالری ما همیشه پر از آثار هنرهای تجسمی شامل، نقاشی خط، آثار حجمی  و… است و ما در تمام سال در حال برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری متنوع هستیم.

 

هنر؛ ماموریت و سبک زندگی

در حال حاضر من به هنر به عنوان ماموریت و سبک زندگی نگاه می کنم و تمام فعالیت‌های ساعات بیداری من در درجه اول هماهنگ و تحت تاثیر اهداف و برنامه های هنری قرار دارند. هر چند صحبت از سبک در نقاشی را توصیه نمی کنم ولی برای آشنایی بیشتر می توانم بگویم نقاشی هایی من منطبق بر سبک  انتزاعی یا ابسترکت است و در حال حاضر نقاشی های مینیمال در میان آثارم زیاد به چشم می خورند. نکته جالب توجه این است که مینیمالیسم تاثیر چشمگیری هم روی سبک زندگی من گذاشته است. من در کنار مدیریت گالری راگادید، بدون ثانیه ای وقفه به تمام فعالیت های هنریم در رشته های نقاشی و سپس عکاسی با عشق و جدیت ادامه می دهم و در نمایشگاههای هنری مناسب و متناسب با آثار و جایگاهم در جامعه شرکت می کنم و حضور دارم. به نظر من هنرمند باید از نزدیک با هنر در ارتباط باشد و همیشه آثار و روند کار هنرمندان دیگر در داخل و خارج از کشور را تعقیب و مطالعه کند. در نتیجه علاوه بر حضور دائمی در نمایشگاه های گالری خودم، در نمایشگاههای دیگر هم که دعوت می شوم با علاقه شرکت می کنم تا ارتباط نزدیک تری با هنر و هنرمندان داشته باشم.

 

هدف جهانی‌شدن هنر باشد

در ابتدا حضورم در حوزه هنر بر حسب علاقه شخصی بود یعنی حدود دو دهه براساس علاقه فعالیت می کردم ولی بعد از آن تلاش کردم دید حرفه ای داشته باشم. حتی مدل زندگی کردنم را هم عوض کردم و سعی کردم استرس های زندگی ماشینی را کمتر کنم در نتیجه هنر را کم کم جایگزین بسیاری از فعالیت های دیگر کردم و واقعا آرامش خاصی وارد زندگی من شد و همانطور که قبلا هم گفتم در حال حاضر هنر کاملا به صورت سبک زندگیم تبدیل شده است. زمانی هنر فقط یک بخشی از زندگیم بود ولی الان تبدیل به مدل زندگی من شده است یعنی اول هنر را در نظر می گیرم. هنر جایگاه بالاتری برای من پیدا کرده و به جز کار و برنامه هنری به دنبال هدف دیگری نیستم. رشته تحصیلی من مدیریت است و خودم معتقدم بسیاری از موفقیت هایی که در زمینه هنر کسب کرده ام نیز به علت استفاده از اصول علم مدیریت و بازاریابی به صورت انطباقی در فعالیت های هنری بوده است. هدف من این است که در عرصه هنری بتوانم آثار خودم و سایر هنرمندان ایرانی را به بازارهای جهانی با موفقیت معرفی و عرضه کنم و جایگاه ویژه ای را برای هنر ایران به سهم خودم کسب و حفظ نمایم. ما اگر در اقتصاد هنر موفق باشیم و فعالیت ها و کسب و کارهای هنری را به درستی مدیریت کنیم، آثار هنرمندان به بازار بین المللی راه پیدا می‌کند. مانند هر چیزی که به مرحله صادرات می رسد اگر در هنر هم اینگونه باشد می توانیم گام های بزرگی در حوزه هنر برداریم. همچنین در کنار این موضوع سعی دارم فعالیت های مستمر در ایران در جهت برگزاری نمایشگاه داشته باشم ولی هدف اصلی من ورود به بازارهای بین‌المللی است.

به آینده هنر خوشبینم

به طور کلی من به آینده هنر خیلی خوشبینم و با علاقه فعالیت می‌کنم. همیشه و تحت هر شرایطی کار هنری را انجام می دهم و تا امروز هم همیشه از نتایج کسب شده راضی بوده ام. با توجه به مشاهدات شخصی خودم معتقدم که هنر در تمامی رشته ها در ایران با آهنگ و سرعت های گوناگون در حال رشد و توسعه است. من معتقدم خلق و عرضه آثار هنری بسیار زیاد شده است که نشان دهنده افزایش علاقه و توجه به هنر در سطح جامعه است. بسیاری از هنرمندان هنر را شغل اصلی خود می دانند و کم و بیش هنر را به سبک زندگی خودشان تبدیل کرده اند. این موضوع سبب خلق آثار بیشتر شده و افراد بیشتری به سمت هنر گرایش پیدا کرده اند. همچنین برداشت من از جامعه حاکی از افزایش روز افزون کمی و بهبود کیفی رویدادهای گوناگون هنری مثل نمایشگاه‌های مختلف، جشنواره ها، کارگاه های آموزشی و.‌‌.. است و به نظر من اتفاقات خوبی برای هنر و هنرمندان در آینده نزدیک رقم می خورد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰