بیش از ۱۵۰ کودک کار «سیندرلا» را دیدند | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۶

بیش از ۱۵۰ کودک کار «سیندرلا» را دیدند

نمایش «سیندرلا» به کارگردانی مریم کاظمی، روز یکشنبه ۲۸ خرداد در یک اجرای ویژه میزبان بیش از ۱۵۰ کودک کار بود.

به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی گروه تئاتر مستقل، نمایش «سیندرلا» که آخرین هفته اجرای خود در تالار هنر را پشت سر میگذارد و با استقبال گسترده خانواده‌ها همراه شده، در اجرای ویژه‌ای که روز گذشته برگزار شد میزبان بیش از ۱۵۰ کودک و نوجوانی بود که مورد حمایت نهاد‌های حامی کودکان کار قرار دارند.

این اجرای خیریه که بانی آن فرزانه عادلی و سجاد طهماسبی بودند با همراهی نیوشا ضیغمی (سفیر کودکان کار)، ترتیب داده شد.

در مقدمه این اجرا کارگردان و بازیگران نمایش با حضور بر صحنه به مهمانان خیر مقدم گفته و ضمن ابراز خوشحالی از فرصتی که به آن‌ها داده شده تا در کنار این کودکان باشند و برایشان اجرا کنند، از کمک‌های فرزانه عادلی و تلاش‌های نیوشا ضیغمی و تینا افشار مدیر برنامه‌های ایشان در برگزاری این اجرای ویژه تشکر کردند.

نیوشا ضیغمی با حضور بر صحنه و تشکر از همه دست اندرکاران، این برنامه را اولین اقدام خود برای کودکان کار بعد از دوره کرونا عنوان کرد.

فرزانه عادلی، بانی و سرمایه گذار این اجرای ویژه نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد که حقوق معلمی اش را صرف کسانی که میشناسد می‌کند و در یاداشت کوتاهی که به این مناسبت نوشته و در اختیارمان گذاشت از احساس خود نسبت به وضعیت کودکانی که بار زندگی را بر دوش میکشند گفت. در این یاداشت آمده: «برای کودک کار می‌نویسم، کودکی که دنیای بزرگش قادر به درک دنیای کوچک کودکان سرزمینش نیست؛ و این واژه؛ کودک کار! چه پارادوکسی در این ترکیب است!

در تعریف مراحل رشد، در مرحله‌ی کودکی باید فعالیت‌هایی انجام شود که زمینه ساز زندگی بهتری در آینده برای انسان باشد، فعالیت‌هایی همچون تحصیل، بازی، آموختن مهارت‌های زندگی و اجتماعی و…

و، اما کودک کار که گویی به یکباره به دنیای بزرگتر‌ها پرتاب شده است و دنیایش بهره‌ی کمتری از رنگ‌های رنگین کمان برده است، بدون کودکی کردن چگونه آینده‌ای خواهد داشت؟

با خود می‌اندیشم این کودکان از زندگی، از جامعه و از ما چه می‌خواهند جز احترام، دیده شدن و نثار عشقی بدون ترحم!»

در ادامه این مراسم ناظم مدرسه این کودکان نیز با حضور بر سن از توجه هنرمندان و بانیان این اقدام فرهنگی به نیاز‌های آموزشی و فرهنگی بچه‌ها تشکر کرد.

لازم به ذکر است که نمایش «سیندرلا» تا ۲ تیر ماه ۱۴۰۲ در تالار هنر روی صحنه است و بلیت‌های نمایش تا روز پایان به فروش رسیده اند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تمساح خونی
    130/605/234/000
  • مست عشق
    47/719/676/000
  • بی بدن
    34/842/534/500
  • سال گربه
    34/306/542/500
  • آسمان غرب
    5/597/319/500
  • آپاراتچی
    5/090/253/000
  • ایلیاجست‌وجوی‌قهرمان
    4/853/423/500
  • نوروز
    3/527/080/500
  • پرویزخان
    3/372/977/000