به گزارش صبا، نقلقولهای زیر بر اساس مطالب منتشره در رسانههای مختلف در روز شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ گردآوری شده است.
***مهدی کریمی (تهیه کننده): آژانس شیشهای در اوج فروش بود اما از پرده پایین آمد آن هم به این بهانه که فیلم های دیگر باید دیده شوند؛ فیلم آژانس شیشهای را برداشتند که اکران دو زن (تهمینه میلانی) عقب نیفتد و آژانس شیشه ای آن سال با کف فروش به ۶ میلیون تومان رسید یعنی حتی سینماداران هم از این پایین کشیدن فیلم از روی پرده ناراضی بودند اما چون ابلاغی بود چاره ای جز انجامش نبود./ایرنا
*** گلنوش قهرمانی (بازیگر): چالش جدیدی که ایفای این نقش به لحاظ واقعی بودن کاراکتر و حضور در تاریخ معاصر و صحبت با لهجه کُردی برایم داشت، باعث شد پیشنهاد بازی در این سریال را بپذیرم. من اصالتا تُرک هستم اما در «سوران» باید با لهجه کُردی صحبت میکردم که برایم سخت بود. بازیگر نقش «ژیوار» با بیان اینکه تلاش کرده است خود را به کاراکتر نزدیک کند تا کاراکتر را شبیه خود، گفت: این کاراکتر با من بسیار فاصله داشت و دور بود و شاید به جرئت بتوانم بگویم که هیچ نقطه اشتراکی با هم نداشتیم. اما با راهنمایی کارگردان و زمانی که برای شناخت کاراکتر گذاشتم، توانستم به «ژیوار» نزدیک شوم. البته اینکه تماشاگر میتواند با این کاراکتر ارتباط برقرار کند یا نه را باید از مخاطبان پرسید./برنا
***محمدرضا یوسفی (نویسنده): در آموزشوپرورش برنامهای برای کتابخوانی بچهها وجود ندارد و گروههای مردمنهاد و ناشران هم نمیتوانند کاری از پیش ببرند؛ چون با مانعی به نام آموزشوپرورش مواجه هستند و خانوادهها باید فکری برای فرهنگ بچهها کنند./ایسنا
***حسین میرزامحمدی (کارگردان): «کت چرمی» با بیان اینکه اصل ماجرای مهمانی این فیلم تغییر کرد، توضیح داد: پایانبندی «کت چرمی» هم دچار تغییرات شد. البته معتقدم اگر فیلمساز و سازمان سینمایی منعطف باشند، میتوان مسائل ناگفته بسیاری از سینمای اجتماعی اشاره کرد؛ چراکه بیان این موضوعات در سینمای ایران نیاز است. «کت چرمی» مسائلی را بازگو میکند که در بعضی قسمتها برای مخاطب ناخوشایند و در بعضی بخشها خوشایند است.
***محمدسمیع پور (مستندساز): پخش فیلم شریعتی یا هر فیلم دیگر نشان از یک تصمیم از بالا و تغییر در تلویزیون نیست. در جایگاه نقد درون گفتمانی و دلسوزانه باید بگویم، صداوسیما در فقر گفتمان و فقر استراتژی به سر میبرد، در تلویزیون ما همواره مدیریت فردی تعیینکننده بوده و اگر صداوسیما دستاوردی داشته به عملکرد یک مدیر موفق مربوط بوده؛ چه در سطوح عالی و چه سطوح میانی و این موفقیت به هیچوجه نشان دهنده وجود یک برنامهریزی و استراتژی نیست. به عنوان مثال در مورد فیلم «شریعتی بدون روتوش» اگر صبر مهدی مطهر تهیه کننده فیلم، پیگیری مصطفی شوقی مدیر خانه مستند و حمایت آقای یزدی مدیر شبکه مستند نبود، این فیلم پخش نمیشد و این ماجرا ربطی به تغییر سیاست سازمان نسبت به شریعتی ندارد./ایلنا
There are no comments yet