٭٭٭ حسین میرزامحمدی (کارگردان): ما در سینمای اجتماعیمان موضوعات بسیاری داریم و چه بهتر است که در فرمول ژنریک یا حتی فرمول ساخت یک اثر قهرمانمحور باشد. ما در نگارش «کت چرمی» از فرمول سه مرحلهای کمپبل استفاده کردیم و آن را در قالب ژانر نوآر قرار دادیم. نکته حائز اهمیت این است که باید مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند که سینمای ایران به تنوع ژانر احتیاج دارد و از طرفی بهتر است فضا برای بیان مسائل مختلف بازتر شود. خوشبختانه با وجود اینکه «کت چرمی» موضوعی ملتهب داشت در گفتگو با دوستان در سازمان سینمایی به تعامل رسیدیم و به نظرم باید این تعامل دو طرفه باشد و در این صورت موضوعات و ژانرهای مختلف در سینمایمان ظهور پیدا میکند و آسیبهای اجتماعی مختلفی نیز مطرح میشود./ایلنا
*** مریم جلالی (مدیر فرهنگی و کارشناس): امروزه اعتقاد بر این است که محتوا پادشاه است و برای این پادشاه باید ظرف های مختلفی فراهم کرد و مجله دیداری نو به یک پلتفرم و سکوی اطلاعاتی و سکوی تولید تبدیل خواهد شد که در سه ضلع سازمان برنامه سازی( تهیه کنندگان رسانه های دیداری)، ضلع مخاطب و علاقمندان و ضلع سیاست گزار نقش آفرینی می کند./برنا
***کامبیز روشن روان (آهنگساز): محمد سریر یک هنرمند بدون حاشیه بود. او به عنوان انسانی که هنرمند، دیپلمات و مدرس است حاشیه ای نداشته. عجیب است که در تمام این سال ها کمتر در رابطه با ایشان صحبت شده است. دکتر سریر را نزدیک به نیم قرن است که می شناسم و همکاری زیادی با هم داشتیم. او از نظر عملکردش یک نفر نیست. یک دیپلمات است که به عنوان رایزن فرهنگی در کشورهای اروپایی بسیار مفید بوده است و به خصوص در رشته موسیقی ایشان کمک های ویژه ای کردند. در کنار کار های دیپلماتیک هم یک مدیر است. /ایسنا
***عباس بهمنش (بازیگر):بازیگری از تئاتر شروع میشود. برخی میگویند از تئاتر اقبالی نمیشود که اینگونه نیست. دنیای تئاتر خیلی وسیع است. ۴۵ نوع کمدی اعم از دلارته، سنتی، واقعیت و موقعیتمند داریم. در رشته بازیگری سینما فقط دو واحد تلویزیون و رادیو تدریس میشود اما تئاتر به اندازه دنیایی است. تئاتر دریاست، تئاتر وسعتی همسان اقیانوس دارد. ۴۵ سال است کار میکنم و تازه دریافتم که هیچ چیزی نمیدانم و آنچه بوده تنها به اندازه سانتیمتری بوده است./ایرنا
***اکبر صحرایی (نویسنده): فیلم سینمایی «غریب» که روایتی از زندگی فرمانده شهید محمد بروجردی ارائه میدهد، در زمره معدود آثار سینمای ایران است که از اقتباس بهره گرفته و همین باعث شده است که به اثری نسبتا موفق تبدیل شود و در جشنواره فیلم فجر نیز جوایز گوناگونی را از آن خود کند. اما همانطور که پیشتر هم اشاره کردم، این اتفاق خیلی کم در سینمای ما رخ داده است./تسنیم
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است