نشست خبری رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» برگزار شد | پایگاه خبری صبا
امروز ۵ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶

نشست خبری رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم» برگزار شد

نشست خبری سومین دوره رویداد فیلم کوتاه عاشورایی «تصویر دهم» با حضور مجید مجیدی (رئیس رویداد) و بهروز شعیبی (مدیر طرح و ایده رویداد)، محمد رهبر (دبیر رویداد)، سید محمد صادق لواسانی (مدیر رسانه‌ای رویداد) و جعفر الادیب (رئیس شبکه کربلا در ایران) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما صبا، نشست خبری سومین دوره رویداد فیلم کوتاه «تصویر دهم با حضور مجید مجیدی (رئیس رویداد) و بهروز شعیبی (مدیر طرح و ایده رویداد)، محمد رهبر (دبیر رویداد)، سید محمد صادق لواسانی (مدیر رسانه‌ای رویداد) و جعفر الادیب (رئیس شبکه کربلا در ایران) پس از برگزاری آیین نشست ‌و تلاوت آیاتی از قرآن کریم برگزار شد.

در آغاز این نشست محمدصادق لواسانی با خوش‌آمدگویی به اهالی رسانه و حضار به موضوع نشست اشاره کرد و از مجید مجیدی درخواست کرد تا به چند و چون رویداد «تصویر دهم» بپردازد.

مجید مجیدی با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و حادثه شاه‌چراغ گفت: خیلی خوشحالیم که توانسته‌ایم سومین دوره را برگزار کنیم. البته این دوره باید چهارمین دوره «تصویر دهم» باشد اما خب به دلیل اتفاقات سال گذشته این امر میسر نشد. در حال حاضر می‌خواهیم سومین دوره با جریان‌سازی با محوریت اخلاق و منش امام حسین (ع) پیش برود. تولید نیز در این امر از اهمیت زیادی برخوردار است. بنا داریم از تولید در این حوزه حمایت کنیم. من همین‌جا اعلام می‌کنم از فیلم‌سازان و کارگردان‌هایی که با چنین ایده‌ای فیلمی بسازند، حمایت جدی خواهیم کرد. در این رویداد از‌حضور فیلم‌سازان بزرگی همچون رضا میرکریمی و همچنین بهروز شعیبی بهره خواهیم برد.

محمد رهبر دبیر این رویداد در ادامه به تغییرات و متممی که به فراخوان سال گذشته اضافه شده است، پرداخت و گفت: ما ایده‌ها را به یاری بهروز شعیبی بررسی خواهیم کرد. باید بگویم عزیزانی که طرح و ایده خود را تا ۳۱ مرداد در سایت بارگذاری کنند، طرح‌شان بررسی خواهد شد. ما در سال گذشته طول زمانی هر فیلم را نهایت ۵ دقیقه در نظر گرفته بودیم. این زمان از ۵ به ۵ تا ۱۰ دقیقه افزایش یافته است. کسانی که با منش امام حسین (ع) طرح و اثری ارائه دهند، به آن آثار توجه خواهیم داشت. بردباری، شجاعت، فداکاری و… لازم به ذکر است فیلم‌هایی که با محوریت اربعین نیز ساخته می‌شوند، پرداخته خواهد شد. ما افتخار داریم که آستان قدس حسینی در این مسیر کنار ماست و از ما حمایت می‌کند.

در ادامه نشست بهروز شعیبی به عنوان مدیر طرح و ایده این رویداد به عدم برگزاری رویداد «تصویر دهم» در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: هدایت و رویکرد آقایان مجیدی و رهبر باعث شده است که از نگاهی که همیشه بر منطق عاشورا و امام حسین (ع) بود، گذر کنیم و از حماسه‌سازی‌های متداول به رویکردی متفاوت برسیم. رویکردی که شخصی‌تر است.

پس از بهروز شعیبی، جعفرالادیب‌ گفت: یاری، همراهی و حمایت آستان قدس حسینی بسیار دلگرم‌کننده است. امیدوارم که  این رویداد را با آثار ارزشمندی برگزار کنیم. سعی داشتیم که فضای رویداد «تصویر دهم» را کمی بین‌المللی کنیم. فیلم‌هایی از کشور عراق نیز در «تصویر دهم» حضور خواهند داشت.

محمد رهبر در ادامه این نشست خبری گفت: در حال حاضر با انجمن سینمای جوانان ایران، حوزه هنری انقلاب اسلامی و دانشکده هنر تربیت مدرس برای برگزاری این رویداد تعامل‌هایی داشته‌ایم. دانشکده تربیت مدرس پایگاه دانشجویی «تصویر دهم» خواهد بود. ما از تمام نهادهای سینمایی برای برگزاری این رویداد درخواست حمایت داریم.
در راستای صحبت‌های محمد رهبر، مجید مجیدی هم گفت: البته باید بگویم این رویداد زیر چتر هیچ مجموعه و یا نهادی نیست. در واقع ما وابسته به پلتفرم یا مرکز مشخصی نیستیم. همه در راستای منش امام حسین (ع) دور هم جمع شده‌ایم تا ارادت‌مان به امام حسین (ع) را نشان بدهیم. حتی تکیه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها نیز می‌توانند به برگزاری این رویداد کمک کنند.

مجیدی در پاسخ به پرسشی که پیرامون نگاه دولتمردان به این رویداد بود، گفت: اجازه بدهید تفسیری صورت نگیرد و آثار حرف خود را بزنند. مسیر «تصویر دهم» نباید به ساحت سیاست کشیده شود. تفکر و نگاه ما آقا امام حسین (ع) است. بهتر است خودمان را محدود به چیزی نکنیم.

رئیس جشنواره فیلم کوتاه عاشورایی تصویر دهم در ادامه افزود: تا نامی از واقعه عاشورا می‌آید، نگاه‌ها همه به گونه سینمای تاریخی سینمای بلند معطوف می‌شود. همانطور که گفته شد مسئله رویداد «تصویر دهم» منش و راه امام حسین (ع) است. امیدوارم در ادامه راه، کار به جایی برسد که بتوانیم از مدیوم فیلم کوتاه به فیلم بلند برسیم و حتی آثار تاریخی را نیز مورد توجه قرار دهیم.

بهروز شعیبی در پاسخ به پرسشی که پیرامون اقتباس و ارتباط آن با «تصویر دهم» شده بود، گفت: در کشورهایی که سینمایشان صنعتی شده است، مسئله اقتباس و ارتباط ادبیات با سینما بسیار مشهود است. حتی برخی پیش از انتشار، کتاب‌شان آن را برای استودیوها‌ می‌فرستند. سینمای ایران چندین سال از ادبیات عقب‌تر است. اما ما چنین امری را به فال نیک می‌گیریم و آثاری را که برگرفته از کتابی باشند، مورد حمایت قرار خواهیم داد.

محمد رهبر در پایان نشست گفت: فیلم‌هایی که در سال گذشته به عنوان بهترین اثر انتخاب شدند، در پیاده‌روی اربعین در موکب ۳۰۹ پخش خواهند شد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۵/۲۳۱/۳۴۳/۴۰۰
  • تمساح خونی
    168/280/427/250
  • مست عشق
    120/214/320/750
  • زودپز
    ۹۲/۶۲۸/۹۳۸/۰۰۰
  • پول و پارتی
    ۸۸/۷۵۹/۷۷۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۲۹/۱۰۴/۱۸۱/۵۰۰
  • قیف
    ۲۶/۲۷۷/۸۱۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۲/۳۰۵/۷۸۱/۱۰۰
  • قلب رقه
    ۱۲/۳۰۰/۹۶۸/۵۰۰
  • ملاقات با جادوگر
    11/345/347/500
  • شه‌سوار
    ۱۰/۲۲۹/۰۲۳/۵۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۰/۱۹۷/۸۹۳/۵۰۰
  • در آغوش درخت
    ۶/۶۷۶/۱۱۱/۵۰۰
  • آغوش باز
    ۲/۴۷۲/۷۲۵/۰۰۰
  • استاد
    ۵۰۴/۰۰۲/۵۰۰
  • آنها مرا دوست داشتند
    ۱۷۷/۱۶۵/۰۰۰
  • لختگی
    ۹۷/۳۶۵/۰۰۰
  • نفرین آرتا
    ۳۴/۴۳۵/۰۰۰