«به وقت شب»؛ بهترین فیلم تجربی فستیوال «کان‌پان» | پایگاه خبری صبا
امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷

«به وقت شب»؛ بهترین فیلم تجربی فستیوال «کان‌پان»

هشتمین فستیوال فیلم «کان‌پان» در پاناما با اعلام برندگان خود در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد و فیلم کوتاه «به وقت شب» با کارگردانی، محمود اریب از ایران موفق شد تا جایزه بهترین فیلم کوتاه تجربی - اکسپریمنتال این فستیوال را به دست بیاورد.

به گزارش صبا، رزا لوپز موریلو، رییس جشنواره «کان‌پان» در آیین اختتام فستیوال در شهر سویداد، پاناما با اعلام رسمی برندگان این دوره از فستیوال، به کار این دوره از فستیوال پایان داد. وی با تشکر از فیلم‌سازان مستقل از سراسر جهان که در هشتمین دوره فستیوال شرکت کرده بودند، بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و گفت که ما و تماشاگران از تماشای این فیلم‌ها لذت بردیم. انتخاب برندگان بسیار سخت بود، اما شما کار بزرگی کردید.
جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی، فیلم کوتاه «عنکبوت» به کارگردانی، نش ادگرتون از استرالیا، برنده بهترین انیمیشن، «جادوگر» سدریک ایگودت و دیوید وان د ویر از بلژیک، بهترین فیلم زیرزمینی به « خونخوار» گلب ملیان و پیوتر شومین از روسیه و بهترین فیلم بلند داستانی به « کسب و کار لذت» گوسه سوتانووسکی از مقدونیه و جایزه بهترین فیلم اکسپریمنتال فستیوال به فیلم کوتاه «به وقت شب» به کارگردانی، محمود اریب از ایران رسید.
«به وقت شب» پیش از این موفق شده بود که جایزه ویژه هیات داوران فستیوال جاده ابریشم در کن، فرانسه را کسب کند و در بخش اصلی فستیوال «موتولا» ایتالیا نیز به رقابت بپردازد.
فیلم کوتاه «به وقت شب»، که به طراحی و کارگردانی حامد اریب و تهیه‌کنندگی «مهیار قاسمی‌پور» تهیه شده است، روایت تجربه مردی است که شب برایش پیامی دارد، و او وارد دنیایی عجیب می‌شود…
«محمدعلی فرمند» بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون، نقش اصلی این فیلم کوتاه را ایفا کرده است. 
عوامل فیلم: نویسنده و کارگردان: حامد اریب، تهیه‌کننده: مهیار قاسمی‌پور، مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی، مدیر تولید و صحنه: فاطمه مهدی‌پور، دستیار کارگردان: مجتبی راسخ نژاد، دستیار تهیه: پرهام کاظمی، صدابردار: احمدرضا محمدی، روابط عمومی: متین تغابنی، طراح لوگو: بابک عاطفی، لوگوموشن: مبین آویژگان – بازیگر: محمدعلی فرمند.
این فیلم کوتاه در ژانر تجربی-تخیلی تولید شده است و مدت زمان این فیلم ۱۳ دقیقه است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است