ضرورت تقویت تحلیل محتوای برنامه‌های نمایش خانگی | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۴
در دومین جلسه مجمع «تحلیلگران محتوای صوت‌و تصویر فراگیر» مطرح شد؛

ضرورت تقویت تحلیل محتوای برنامه‌های نمایش خانگی

دومین جلسه مجمع مشورتی «تحلیلگران سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)» با دستور کار بررسی اهداف عملیاتی و بلندمدت این مجمع برگزار شد.
 به گزارش صبا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، دومین جلسه مجمع مشورتی «تحلیلگران محتوای صوت‌و تصویر فراگیر» با حضور دکتر مجید شاه حسینی عضو شورای عالی سینما و رئیس فرهنگستان هنر، محمود گبرلو منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون و نمایندگان حوزه هنری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج رسانه کشور، انجمن سواد رسانه‌ای ایران، مجمع «رصتا»، اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و سریال ایران، رادیو نمایش و مدرسه نقد جام جم در سالن جلسات ساترا برگزار شد. 
محمدمهدی مومنی‌ها مدیرکل توسعه شبکه تنظیم‌گران اجتماعی ساترا در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از روند آماده‌سازی اهداف عملیاتی و بلند مدت مجمع مشورتی «تحلیلگران محتوای صوت و تصویر فراگیر» بیان کرد: تقویت تحلیل محتوای سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی و حمایت از حقوق معنوی مخاطب، دو هدف کلان شکل‌گیری مجمع است که ذیل هر یک از این دو هدف، سایر اهداف عملیاتی و بلندمدت احصا شده است.
 در ادامه، اعضای مجمع به بحث و گفت‌و گو درخصوص اهداف عملیاتی تقویت تحلیل محتوای سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی پرداختند و مقرر شد حمایت از بهره‌برداری از ظرفیت سامانه‌های شناخته شده تحلیل محتوا در کشور، شناسایی و پرورش ظرفیت‌های انسانی در حوزه تحلیل و نقد، برنامه‌ریزی برای تقویت شبکه‌های نخبگانی و سامانه‌های تحلیل‌گر، بهره‌برداری از ظرفیت سازمان صدا وسیما در حوزه تحلیل، نقد و بررسی، ارتقای سواد رسانه‌ای متولیان و کاربران سکوهای نمایش صوت‌و تصویر فراگیر، آگاهی‌بخشی به مخاطبان صوت‌و تصویر فراگیر با هدف تبدیل هر مخاطب به تحلیلگر محتوا و حمایت از برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادها در راستای اهداف مجمع، جزو اهداف عملیاتی و بلندمدت مجمع در نظر گرفته شود.
 همچنین حمایت از حقوق معنوی مخاطب، گفتمان سازی ادبیات نقد، ارزیابی و تحلیل، ایجاد و توسعه بدنه مردمی و نخبگانی تنظیم‌گری، تحلیل جریان ممیزی و ارائه پیشنهادات برای ارتقای نظام شاخص‌های ممیزی با اولویت رعایت حقوق معنوی مخاطب و ترویج و معرفی سامانه‌های تحلیل‌گر حامی حقوق معنوی مخاطب در سکو‌ها، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به منظور آگاهی‌بخشی و توانمندسازی کاربران از دیگر اهداف عملیاتی این مجمع تعیین شدند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۸۰/۶۶۶/۴۶۸/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۷۳/۹۵۱/۵۲۴/۰۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۵۰/۵۹۳/۳۶۹/۰۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۸/۰۶۵/۳۷۲/۵۰۰
  • ۷۰سی
    ۴/۰۹۹/۵۴۰/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۲/۷۷۱/۳۵۵/۰۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۶/۴۷۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۳۲/۸۵۵/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۸۹/۷۹۵/۰۰۰