به گزارش صبا، چندیست ابهاماتی درباره پخش تبلیغات بازرگانی پرحجم برای ۲ پلتفرم خدماتی «ازکی» و «دیجی کالا» از سوی رسانه ملی در فضایمجازی مطرح شده است که روابط عمومی صداوسیما نسبت به این ابهامات واکنش نشان داد.
این روابط عمومی در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده درباره چرایی پخش تبلیغات بازرگانی ۲ سکوی خدماتی «دیجی کالا» و «ازکی» اطلاعیهای صادر کرد که متن اطلاعیه به شرح زیر است:
«قراردادهای این دو سکو در اداره کل بازرگانی سازمان صدا و سیما، مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و ضوابط پذیرش و پخش آگهیهای بازرگانی منعقد و اجرایی شده است. ملاک پذیرش و پخش تبلیغات بازرگانی برای تمام صاحبان آگهی، قانون و مجوزهای قانونی است که هریک از صاحبان آگهی متناسب با تولیدات یا خدمات خود باید آنها را از مبادی مختلف دریافت و به رسانه ملی ارائه کنند.
رسانه ملی نیز پس از احراز صحت آنها، طبق مقررات قانونی و قرارداد فی مابین اقدام به پخش آگهی میکند. طبیعتاً هر دو سکوی یاد شده نیز تمامی اسناد و مدارک و مجوزهای قانونیِ مورد تأیید را ارائه کردهاند.
علاوه بر اینکه شرکتهای مذکور با اخذ مجوز از نهادهای ذیربط و طبق ضوابط و قوانین مربوطه فعالیت میکنند، هیچ یک از نهادهای نظارتی ذی صلاح نیز در خصوص جلوگیری از پخش آگهیهای این مجموعهها مکاتبه یا تماسی با اداره کل بازرگانی صدا و سیما نداشتهاند.
همچنین براساس اطلاعات اداره کل بازرگانی، مشکل اخیر این شرکتها با ارائه تعهد به مراجع ذی صلاح و نهادهای مربوطه مرتفع شده و در زمان مورد نظر و قبل از حل مشکل هیچگونه پخش آگهی نداشتهاند.»
هنوز دیدگاهی منتشر نشده است