سفر وزیر میراث فرهنگی به ورامین/ بازدید از چند مکان تاریخی | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۳

سفر وزیر میراث فرهنگی به ورامین/ بازدید از چند مکان تاریخی

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک‌ روزه به ورامین از مکان‌های تاریخی این شهر دیدن کرد.

به گزارش صبا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر یک‌ روزه به ورامین در بازدید از مسجد جامع این شهر گفت: ورامین به لحاظ تاریخی، ابنیه و میراث تمدنی جایگاه ویژه دارد، از جمله این آثار می‌توان به مسجد جامع ورامین اشاره کرد که قدمت ۸۰۰ ساله دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به اینکه گردشگران خارجی بسیاری به این مکان می‌آیند، لازم است برای مرمت و مدیریت آن اقدامات تقویتی انجام دهیم.

وی همچنین در حاشیه بازدید از پل تاریخی باقرآباد بیان کرد: این پل مربوط به دوره قاجار است و ارزش‌های تاریخی و فرهنگی ما محسوب می‌شود. شهرت پل به این دلیل است که یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین وقایع تاریخ ایران در این مکان اتفاق افتاده است. تعدادی از مردم مجاهد و آزادی‌خواه منطقه کفن‌پوش از این منطقه به مقصد تهران می‌رفتند که در این محل به شهادت می‌رسند.

او اظهار کرد: مسئولان و شهرداری قرچک حدود ۸۰ هکتار برای راه‌اندازی شهرک صنایع‌دستی و گردشگری در نظر گرفته‌اند که مجوزهای لازم را برای ایجاد شهرکی با همین ماموریت‌ها با چارچوب و شاخص‌های مشخص صادر خواهیم کرد. این شهرک با توجه به نزدیکی به تهران می‌تواند مقصد خوبی برای گردشگری و صنایع‌دستی باشد.

ضرغامی در سفر یک روزه خود به ورامین همچنین از تپه تاریخی فردیس قشلاق جیتو با قدمت هفت هزار ساله بازدید کرد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است