مروری بر خاطرات «زنان جبهه شمالی» در شبکه دو | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷

مروری بر خاطرات «زنان جبهه شمالی» در شبکه دو

مستند «زنان جبهه شمالی» با بیان روایتی از بانوان پشتیبان شهرستان رودسر، پنجم مهر روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، این مستند روایتگر زنان پشتیبان دفاع مقدس در شهر رودسر است که وقتی جنگ شروع شد مانند سایر مناطق دیگر کشور، با این جریان همراه شدند و با تمام توان برای مقابله با دشمن در کنار رزمندگان، همکاری کردند.
در بخش‌هایی از این مستند تصاویری از فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی همسر حاج‌ آقا جنیدی (امام‌ جمعه رودسر) به نمایش گذاشته می‌شود که با شروع جنگ، پشتیبانی‌هایی نظیر بافت لباس گرم برای رزمندگان، درست کردن مربا و… را به همراه بانوان آن منطقه شروع می‌کند و سال ۱۳۶۶ با همراهی جمعی از زنان و دختران اقشار مختلف گیلانی و با همکاری جهاد سازندگی، آشپزخانه گردان ۱۴ صاحب‌الزمان را در جبهه راه می‌اندازد و پخت تعداد زیادی غذا و آماده‌سازی تدارکات در این آشپزخانه انجام می‌شود.
عواملی که با این مستند همکاری داشتند عبارتند از: مهدی خوش‌نژاد، محمدحسین بستان‌منش، مسیح دلدار و احسان نعیمی (تصویربرداران)، میثم ملکی‌پور (تدوین)، حسین شهریاری (طراح پوستر) و موسیقی محلی گیلکی از «مجموعه سوگ» اثر فریدون پوررضا.
این مستند به تهیه‌کنندگی حمید صالحی و نویسندگی و کارگردانی محمد مجیدپور در مرکز بسیج صدا و سیما تهیه شده است که به مناسبت هفته دفاع مقدس و مرور خاطرات بانوانی که آن ایام را تجربه کرده‌اند، چهارشنبه ۵ مهر ساعت ۱۷:۱۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است