توانمند سازی هنرمندان اولویت جدی صندوق اعتباری هنر است | پایگاه خبری صبا
امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر:

توانمند سازی هنرمندان اولویت جدی صندوق اعتباری هنر است

مشاور وزير فرهنگ و مدير عامل صندوق اعتباري هنر در ديدار با سيد علي موسوي گرمارودي نويسنده و شاعر معاصرانقلاب و شعرهاي آئيني و علي شيرازي خطاط و خوشنويس کشور ، با اشاره به ارائه انواع خدمات و تسهيلات به اعضاي اين صندوق، توانمند سازي، حمايت همه جانبه از هنرمندان و معرفي آثار آنها در خارج از مرزهاي کشور را از اولويت هاي اين مجموعه برشمرد.

به گزارش صبا به نقل روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، سید مجید پوراحمدی در این دیدار که در محل ساختمان هنر انجام گرفت با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر این دوران، به تشریح برخی از فعالیت ها و عملکرد های شاخص صندوق اعتباری هنر به ویژه در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت مردمی اشاره و تأکید کرد: تکریم شان و منزلت هنرمندان شاخص عرصه فرهنگ و هنر از جمله اولویت ها و برنامه های اصلی صندوق اعتباری هنر است که با اجرای برنامه های مختلف حمایتی، در جهت تحقق آنها اقدام و تلاش می کنیم.

 

مشاور وزیر فرهنگ و مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در ادامه معرفی آثار هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری آنها در خارج از مرزهای کشور را از برنامه‌ها و اولویت‌های صندوق اعتباری هنر برشمرد که با جدیت در حال پیگیری است.
پوراحمدی تصریح کرد: ما وارث تمدن چند هزار ساله‌ایم. ظرفیت کم نظیری در حوزه فرهنگ و هنر داریم که از این موقعیت می‌توانیم به خوبی استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود: هنرمند ایرانی دارای ذوق و قریحه است. وظیفه ماست که بستر لازم برای شکوفایی استعدادهای این سرزمین را فراهم کنیم و ظرفیت‌های ناشناخته و سود‌آور فرهنگ و هنر کشور را کشف کنیم.

در ادامه این دیدار علی موسوی گرمارودی نویسنده و شاعر معاصر نیز با قدردانی از خدمات و فعالیت‌های صندوق اعتباری هنر، اهتمام ویژه و توجه مسئولان این صندوق و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به هنرمندان را کاری ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد.

این مترجم قرآن و نهج‌البلاغه و چهره ماندگار کشور همچنین با اشاره اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ شعر ، فرهنگ، هنر و تمدن کشوری غنی و صاحب نام در دنیاست، بر توجه هرچه بیشتر به شعر آئینی و انقلاب تاکید کرد.

درادامه نیز علی شیرازی خطاط و خوشنویس کشور هم با تقدیر از ارائه انواع خدمات و تسهیلات از سوی صندوق اعتباری هنر به هنرمندان، پیشنهاد کرد تا با کمک و همراهی صندوق اعتباری هنر نسبت به برگزاری نمایشگاه های مختلف معرفی آثار هنرمندان در عرصه های مختلف در خارج کشور اقدامات لازم به عمل آید چرا که از این طریق با فروش آثار هنرمندان هم برای کشور ارز‌آوری دارد و هم باعث کمک به معیشت اهالی فرهنگ و هنر خواهد شد.

 

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است