امیدها به «هتل» و «بچه زرنگ» | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۰
گیشه سینمای امسال چگونه هزار میلیاردی می‌شود؟

امیدها به «هتل» و «بچه زرنگ»

کمدی «هتل» و انیمیشن «بچه زرنگ» در نخستین هفته اکران خود ضمن شکستن رکوردهای تازه، با پیشتازی از «فسیل» در فروش هفتگی، خط و نشان تازه کشیدند. «هتل» پرفروش‌ترین شروع اکران یک فیلم در سینمای ایران را رقم زد و ١۵ روزه ٣٠ میلیاردی شد. «بچه زرنگ» نیز در طول همین مدت اکران ١٠ میلیارد فروخت.
به گزارش خبرنگار سینما صبا، سینمای ایران درحالی گیشه سال ١۴٠٢ خود را آغاز کرد که با توجه به شرایط ملتهب فضای اجتماعی ماه‌های قبل و عدم احیا پس از بحران کرونا، پیش‌بینی‌ها برای رونق گیشه سینما به ناامیدی کشیده بود. حتی ترکیب ناامیدکننده اکران نوروزی و عدم توازن فیلم‌ها، نشانه‌های خوبی پیش‌روی صاحبان آثار نمی‌گذاشت. اما خیلی زود حضور بدون رقیب فیلم «فسیل» و امتیازات ویژه اکران بدون محدودیت برای این فیلم که با استقبال مخاطبان و سینماداران نیز همراه بود، موجب فروش غیرمنتظره و ٢٧٠ میلیاردی این فیلم شد تا رکوردهای مختلفی شکسته شود.
در ادامه نیز اکران کمدی «شهر هرت» و فروش قابل توجه ۶٨ میلیاردی آن موجب شد تا بار اصلی فروش ۶ ماه نخست امسال بر دوش این دو فیلم (با سهم ۶٨ درصدی) بیافتد و سینمای ایران به رکورد عجیب ۵٠٠ میلیارد فروش تا پایان شهریور برسد. عددی که تا همین‌جا با بیش از ١٠٠ درصد رشد نسبت به سال قبل همراه بود و اهالی سینما را با ارقام جدید آشنا می‌کرد. تا جایی که مدیران را به ثبت رکورد باورنکردنی ١٠٠٠ میلیاردی تا انتهای سال امیدوار کرد و آنها از تحقق این آرزوی بلند، سخن گفتند.
اما گیشه سینمای ١۴٠٢ چگونه هزار میلیاردی می‌شود؟ شکست چند مدعی گیشه در طول تابستان در برابر فیلم چندماه اکران شده «فسیل»، امیدها به پیشتازی فیلم‌های تازه را کمتر و احتمال پدیده غیرقابل‌تکرار بودن «فسیل» را بیشتر می‌کرد. تا آنکه شروع اکران پاییزه سینمای ایران با آمدن دو مدعی تازه همراه شد. کمدی «هتل» و انیمیشن «بچه زرنگ» که پیش از این خیلی‌ها منتظر دیدن‌شان بودند. این دو فیلم در نخستین هفته اکران خود ضمن شکستن رکوردهای تازه، با پیشتازی از «فسیل» در فروش هفتگی، خط و نشان تازه کشیدند. «هتل» پرفروش‌ترین شروع اکران یک فیلم در سینمای ایران را رقم زد و ١۵ روزه ٣٠ میلیاردی شد. «بچه زرنگ» نیز در طول همین مدت اکران ١٠ میلیارد فروخت.
اکنون آرزوی فروش ١٠٠٠ میلیاردی برای گیشه امسال سینمای ایران در دسترس‌تر از همیشه شده و این آرزو، تنها در یک صورت محقق می‌شود و آن اینکه این دو فیلم، نقش همان دو فیلم نیمه نخست امسال را ایفا کنند. اتفاقی که دور از ذهن نیست و در صورت حمایتی مشابه نیمه نخست سال از فیلم‌های مخاطب‌پسند و تداوم وضعیت فعلی سینماها، شدنی‌ است.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است