نمایش فیلم «پرچم‌های کهنه» در شانتی فرانسه | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۴۰
تهیه‌کننده فیلم «پرچم‌های کهنه» در گفت‌وگو با صبا خبر داد:

نمایش فیلم «پرچم‌های کهنه» در شانتی فرانسه

تهیه‌کننده فیلم «پرچم‌های کهنه» از نمایش این اثر کوتاه در دومین جشنواره فیلم یوالیتی در شانتی فرانسه خبر داد.
راما نامی در گفت‌وگو با خبرنگار سینما صبا، با بیان اینکه ۲۵ نوامبر در شانتی فرانسه این اثر به نمایش در می‌آید توضیح داد: این اثر رویکردی ضد جنگ دارد و با توجه به اینکه جشنواره یوالیتی یکی از رویدادهای سینمایی است که بر موضوع شاعرانه تمرکز دارد «پرچم‌های کهنه» در این جشنواره پذیرفته شد.
وی ادامه داد: کارگردانی این فیلم را مجتبی سعادت برعهده دارد و در این اثر تلاش کردیم براساس دغدغه‌های اجتماعی و رویکرد صلح، حرفی را بیان کنیم.
تهیه‌کننده فیلم «قصه ترانه» توضیح داد: در زمینه تهیه‌کنندگی، مستندسازی آورده مالی ندارد اما تلاش کردیم از مستندسازان حمایت کنیم و این آثار به مبانی صنعتی و آموزشی کمک کند.
نامی با تاکید بر لزوم فعالیت در عرصه سینما تاکید کرد: مستندسازان می‌توانند اعتبار ایران را بالا ببرند و همواره تلاش کردیم در همین چارچوب‌ها برای آگاهی بخشی اقدام کنیم. باید به هنر کشور افتخار کنیم و سینمای مستند می‌تواند به ثبت هویت هنر این سرزمین کمک کند.
وی حضور آثار سینمایی در جشنواره‌های جهانی را فرصتی برای اعتلای سینمای ایران دانست و تاکید کرد: فیلمسازان ما عاشق ایران هستند و همه ما به عشق این سرزمین برای کسب افتخار در عرصه‌های بین‌المللی حاضر می‌شویم.
نامی با بیان اینکه سینمای مستند را پیشروتر نسبت به دیگر مدیوم‌های تصویری می‌داند، توضیح داد: براساس تجربه فعالیتم می‌گویم سینمای مستند در زمینه‌های مختلف از جمله عکاسی و… یک جایگاه مسئولیت پذیر دارد و این سینما به عبارتی کنشگر است.
وی ادامه داد: در سینمای مستند فارغ از پروژه‌های دولتی، اغلب آثار به خودی خود بازگشت سرمایه ندارد و فیلمسازان فعال در این حوزه براساس دغدغه‌های شخصی و علاقه به روشنگری، پشت دوربین قرار می‌گیرند‌.
تهیه‌کننده مستند «اقتباس در سینما» تاکید کرد: دغدغه مستندسازان متفاوت است اما مسئله من همواره نگاه و آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف فرهنگی است و سینمای مستند در آگاهی بخشی فرزندان این سرزمین بسیار اهمیت دارد.
نامی با بیان اینکه ساخت مستند در جهت آگاهی بخشی و ثبت تاریخی بسیار مهم است گفت: سینمای مستند یکی از ابزار مهم برای ثبت تاریخ شفاهی فرهنگی کشور است و معتقدم ظرفیت‌های این سینما آنچنان که باید در خدمت حوزه فرهنگ نبوده است.
عوامل فیلم «پرچم‌های کهنه» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مجتبی سعادت، مشاور هنری، تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار: راما نامی، بازیگران: پوریا خشابی‌زاده، کوشا هادی‌زاده و برهان کریمی، دستیار کارگردان: مسعود رضایی‌فخر، برنامه‌ریز: محسن قاسمی، مجری طرح: گلناز سادات میرترابی، منشی صحنه: هستی فتحی، تصویر و تدوین: مجتبی سعادت، جلوه‌های ویژه: امین تیموری، طراح صحنه و لباس: پریسا مقدم، موسیقی: حمید فلاح حسینی، گریم: عسل دشتی، هلی‌شات: حسین ترابی، اصلاح رنگ: ارمین احمد علی خان و پخش بین‌المللی: سولماز اعتماد.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است