«دخت ایران» درصدد معرفی زنی که به لقب استاد تمام ایران رسید | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۲

«دخت ایران» درصدد معرفی زنی که به لقب استاد تمام ایران رسید

اکرم اویسی تهیه‌کننده و گوینده گفت: در برنامه رادیویی «دخت ایران»، دفتر زندگی زنان موفق و نام‌آور کشورمان را با هم مرور می کنیم و به دستاوردهایشان می پردازیم. در این قسمت، دفتر زندگی پرافتخار خانم دکتر زهرا امام جمعه را ورق خواهیم زد.

به گزارش صبا، زهرا امام جمعه، یکی از موفق‌ترین زنان ایرانی که با تحصیلات برتر و استعداد فوق‌العاده خود، به عنوان استاد تمام ایران شناخته شده است. این زن قوی با تلاش و پشتکار خود، نشان داده که هیچ کسی به طور طبیعی موفق نمی‌شود و تمام افراد موفق نیز برای رسیدن به اهدافشان تلاش بسیاری می‌کنند.

اکرم اویسی تهیه کننده برنامه «دخت ایران» درباره این برنامه رادیویی که قصد دارد در قسمت‌های بعدی به زندگی این بانوی افتخار آفرین بپردازد، بیان کرد: در این برنامه، دفتر زندگی زنان موفق و نام‌آور کشورمان را با هم مرور می کنیم و به دستاوردهایشان می پردازیم. در این قسمت، دفتر زندگی پرافتخار خانم دکتر زهرا امام جمعه را ورق خواهیم زد.

این تهیه کننده در ادامه درباره امام جمعه توضیح داد: ایشان در سال ۱۳۴۷ در شهر تبریز به دنیا آمدند. پس از تحصیلات ابتدایی و راهنمایی در همان شهر، در سال ۱۳۶۲ با خانواده به تهران مهاجرت کردند و دوره دبیرستان را در این شهر پشت سر گذاشتند.

او افزود: پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و در رشته صنایع غذایی در دانشگاه تبریز پذیرفته شدند. پس از اتمام تحصیلات، تصمیم گرفتند به شهر زادگاه خود بازگردند و در آنجا به فعالیت خود ادامه دهند.

 تهیه کننده «دخت ایران» عنوان کرد: امام جمعه توانسته است دکترای خود را در رشته مهندسی فرآیندهای غذایی از دانشگاه بلز پاسکال فرانسه دریافت کنند. ایشان به عنوان یکی از بهترین دانشجویان این دانشگاه شناخته شده‌اند و در حین تحصیلات خود، توانسته‌اند جوایز متعددی را به دست آورند. اما علاقه‌ای به ماندن در فرانسه نداشتند و تمایل داشتند در خاک وطن عزیزمان، ایران، فعالیت کنند. 

اویسی در پایان درباره تلاش و پشتکار امام جمعه خاطرنشان کرد: ایشان به عنوان یکی از موفق‌ترین بانوان ایران شناخته می‌شوند. در سن ۳۹ سالگی به لقب استاد تمام ایران دست یافته‌اند. این موفقیت نشان می‌دهد که هیچ کسی به طور طبیعی موفق نمی‌شود و تمام افراد موفق برای رسیدن به اهداف خود تلاش بسیاری می‌کنند. به قول سعدی «استاد سخن نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود، مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.»

برنامه «دخت ایران» کاری از فضای مجازی رادیو‌ جوان با مدیریت حسین رضایی و به تهیه کنندگی و گویندگی اکرم اویسی و با همکاری اسما قپانوری و به نویسندگی مریم هدایت پور، پنجشنبه و جمعه ها ساعت ۲۰:۰۰ روی موج fm ردیف ۸۸ مگاهرتز از شبکه رادیویی جوان پخش می شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است