ظرفیت برنامه‌های طنز برای بازگشت مخاطب به تلویزیون | پایگاه خبری صبا
امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۳
محمدرضا عبدالحمیدی در گفت‌وگو با صبا عنوان کرد؛

ظرفیت برنامه‌های طنز برای بازگشت مخاطب به تلویزیون

یک کارشناس رسانه با اشاره به اینکه در پرداخت محتوای طنز باید احترام به مخاطب رعایت شود، گفت: برنامه‌های طنزی مانند «خوش‌نمک» قابلیت این را دارد که مخاطب را با تلویزیون آشتی دهند.

محمدرضا عبدالحمیدی کارشناس رسانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا، درباره اقدامات ساخت یک برنامه خوب اظهار کرد: موضوعی که در تولیدات برنامه‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته شده زمان کافی برای پرداختن و ایده‌پردازی کارها است و در برخی برنامه‌های تولید شده شتاب‌زدگی محسوس است.

او در راستای تأیید نکته فوق گفت: اکثر برنامه‌های موفق تلویزیون، برنامه‌هایی بودند که از فصل سوم به بعد طرفدار پیدا کرده و شکوفا شدند؛ برنامه‌هایی مانند «دورهمی»، «خندوانه» و «ماه عسل» برنامه‌هایی بودند که بعضاً با گذشت سه یا چهار فصل موجب ارتباط‌گیری جامعه با آن‌ها شد.

عبدالحمیدی افزود: علت این موضوع این بوده که ایده‌ها برای اینکه به پختگی برسند، تقریباً دو سه فصلی زمان برده اما می‌توان این سرمایه زمانی را در قبل از فصل اول هم انجام داد که این موضوع موجب کاهش هزینه‌های تولید و همچنین موجب شکوفایی و پختگی برنامه در اواخر فصل اول و یا اوایل فصل دوم شود که باعث جذب و جلب اعتماد مخاطب و همراهی آن است.

او با اعتقاد بر اینکه ظرفیت طنز در کشور بالا است، اینطور بیان کرد: در برنامه‌های تلویزیونی و همچنین شبکه‌های مجازی، ما شاهد تولید محتوای بسیار زیاد طنز هستیم چراکه فرهنگ و ادبیات ما در عرصه هجو و سایر عرصه‌های طنز زبردست است اما این ظرفیت به رسانه های رسمی ما راه پیدا نکرده و در حال فرصت‌سوزی هستیم.

این کارشناس رسانه در رابطه با چگونگی برنامه طنز برای ارتباط‌گیری مخاطب گفت: همه‌چیز اعم از هنر، رسانه، علم، تکنولوژی در خدمت ارتباط‌گیری با مخاطب گرفته می‌شود و هر چیزی که ارتباط با مخاطب را مختل کند باید کنار گذاشته شود.

او ادامه داد: یکی از چالش‌های تولیدات طنز از گذشته تا به امروز این است که مجری برنامه‌ها برای ایجاد طنز و خنده به مسخره کردن مخاطب می‌پردازند و این باعث ضربه و عدم اعتماد مخاطب می‌شود.

این کارشناس رسانه یکی از کارهای مهم فضای طنز را حفظ احترام مخاطب و شرکت‌کننده دانست و این موضوع را یک عامل آسیب‌زننده دانست.

عبدالحمیدی در پایان در رابطه با برنامه‌های صداوسیما و این ادعا که صداوسیما مخاطب خود را از دست داده است، تصریح کرد: مردم دوست دارند صدا و سیما را دنبال کنند ولی به علت اینکه یک برنامه از لحاظ کیفی به صورت شتاب‌زده و بدون پشتوانه فکری تولید شده از برنامه گریزان می‌شود؛ بنابراین اگر برنامه‌هایی همچون «خوش‌نمک» خوش پرداخت باشند و از ایده‌پردازی خوب بهره‌مند باشند و در راه حفظ احترام مخاطب قدم بردارند به برگشت مخاطب به تلویزیون کمک خواهند کرد.

There are no comments yet


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۶۹/۶۹۳/۰۲۰/۰۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۳/۶۲۰/۱۵۶/۵۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۷/۸۶۸/۱۴۹/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۴/۳۷۶/۴۱۳/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۳/۴۹۵/۱۴۱/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۵/۸۴۱/۳۳۹/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۹۹۳/۸۸۰/۰۰۰
  • استاد
    ۹۹۲/۹۳۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۳۷۶/۰۳۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۴۲/۰۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۷۹/۹۶۰/۰۰۰