همه باید تلاش کنیم تا چراغ صحنه را روشن نگه داریم | پایگاه خبری صبا
امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۶
امیرعلی تقی‌زاده در گفت‌وگو با صبا:

همه باید تلاش کنیم تا چراغ صحنه را روشن نگه داریم

یک کارگردان تئاتر و سینما گفت: مهمترین شرایط برای روی صحنه رفتن یک نمایش به نظر من شرایط مالی است، با توجه به شرایط جامعه و تورم‌ها تولید یک اثر تئاتر کار سخت و پر هزینه‌ای شده است.

امیرعلی تقی‌زاده، کارگردان تئاتر و سینما در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا با اشاره به دغدغه‌های خود برای روی صحنه رفتن یک اثر نمایشی، بیان کرد: تئاتر همواره برای شخص من چالش‌های خوب و فراوانی دارد و به همین دلیل همیشه از آن استقبال می‌کنم. از نظرمن، تئاتر یک جریان خوبی را راه اندازی می‎‌کند که حال و هوای جدیدی ایجاد می‌شود و همه ما باید تلاش کنیم تا با آثار خوب چراغ صحنه را روشن نگه داریم.

او افزود: حتما نباید در آثار خود پند یا نکته آموزشی به مخاطب نشان بدهیم بلکه همین موضوع که بتوانیم لحظات خوبی را برای مخاطب بسازیم در واقع وظیفه خود را انجام داده‌ایم. همین مساله باعث شده است تا من همواره سعی کنم تا در اثر جدیدم چند پله بالاتر باشم و کار کامل‌تر و جذاب‌تری نسبت به قبل بسازم.

کارگردان نمایش «غربتی‌ها» عنوان کرد: مهمترین شرایط برای روی صحنه رفتن یک نمایش به نظر من شرایط مالی است، با توجه به شرایط جامعه و تورم‌، تولید یک اثر تئاتر کار سخت و پر هزینه‌ای شده است. از طرفی دیگر با توجه به قیمت بلیت‌ها مطمئنا مخاطب باید برای خرید بلیت یک تئاتر سخت گیری‌های بیشتری داشته باشد که همین موضوع موجب ایجاد رقابت در میان کارگردانان تئاتر خواهد شد.

او ادامه داد: به امید خدا من نیز یک اثر ‌برای نمایش دارم که فعلا زمان اجرای آن مشخص نیست اما در حال فراهم کردن شرایط اجرای آن هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی «کافه سنتی»  تاکید کرد: امیدوارم همیشه سالن‌ها مملو از جمعیت هنر دوستان باشد و تولید کارهای با کیفیت روز به روز افزایش پیدا کند.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است