دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها حافظان اصلی میراث فرهنگی/ باید پایه‌های این جشنواره نوپا را مستحکم کرد | پایگاه خبری صبا
امروز ۴ آذر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۰
علیرضا تابش در گفت‌وگو با شبکه خبر؛

دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها حافظان اصلی میراث فرهنگی/ باید پایه‌های این جشنواره نوپا را مستحکم کرد

علیرضا تابش، دبیر دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر با بیان اینکه این جشنواره باید به فرصتی برای پیوند مردم و رسانه‌ها به مقوله میراث فرهنگی باشد، اظهار داشت: خانواده میراث فرهنگی در حوزه‌های حفاظت، مرمت، مردم‌شناسی، باستان شناسی و… تلاش زیادی کرده است و در حوزه معرفی برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش صبا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، او در این برنامه ضمن تشریح جزئیات و رویکردهای جشنواره، به پرسش‌های حمیدرضا مدقق سردبیر و مجری این بخش خبری سیما پاسخ داد و گفت: تلاش این جشنواره است که هر سال در یک استان برگزار شود و جلوه‌های متفاوتی از میراث فرهنگی شهرهای مختلف را نمایش دهد.

وی ادامه داد: هنرمندان نیز با حضور در جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، فضای جدیدی را تجربه خواهند کرد و هرساله یک شهر میزبان تولیدات چند رسانه‌ای میراث فرهنگی خواهد بود.

تابش با اشاره به تولیدات این دوره از جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گفت: در فراخوان ذکر شده که آثار تولیدی برای جشنواره باید تولیدات یک سال گذشته باشد. تلاش ما این است که تولید محتوای میراث فرهنگی مشوق‌هایی را داشته باشد و در همین راستا در حال مذاکره با نهاد‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی هستیم.

دبیر دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی با اشاره به پویش ویژه این جشنواره گفت: ما عنصر مخاطب امروزی کودکان و نوجوانان را در نظر داریم و در چشم‌اندازی که وزارت میراث فرهنگی خلق کرده، مخاطب و نسل نوی ایرانی هدف‌گذاری شده و در قالب پویش «میراث‌بانان کوچک» برای مردمی‌تر شدن این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی در ارتباط با این پویش گفت:  پویش «میراث‌بانان کوچک» یکی از کارزارهایی است که گروه سنی ۱۱ تا ۱۸ سال را مخاطب خود قرار داده و از سراسر کشور، کودکان و نوجوانان می‌توانند در این پویش مشارکت کنند و آثار خود را به فراخوان ما بفرستند که این آثار می‌تواند در قالب عکس، فیلم، آداب و رسوم، قصه و سفرنامه و…باشد. این کار، حس تعلق خاطر بچه‌های ایرانی را به ایران بیشتر می‌کند و انگیزه‌ آن‌ها را برای پیدا کردن آداب و رسوم و تاریخ شهر خود تقویت می‌کند.

تابش افزود: حافظان اصلی میراث فرهنگی ایران متولدین دهه‌های هشتاد و نود هستند و ما وظیفه داریم آن‌ها را بیشتر با ارزش‌های نهفته در میراث فرهنگی، آشنا کنیم.

دبیر دومین جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت وزارت میراث فرهنگی تجلیل از چهره‌های میراث فرهنگی، آغاز به کار انجمن‌های میراث فرهنگی و راه افتادن جشنواره ملی چند رسانه‌ای رقم خورده که به نظر می‌رسد همه این موارد حلقه‌های مفقوده میراث فرهنگی هستند اگر ما بخواهیم حافظ میراث با شکوه ایران باشیم باید به نخبگان این حوزه توجه کنیم به نظرم این سیاست باید ادامه داشته باشد.

تابش در پایان به تفاوت جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با دیگر جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: تفاوت این جشنواره، چند رسانه‌ای بودن آن است که فقط به مستند اکتفا نکرده است. البته که مستند زبان خوبی برای بیان مشکلات میراث فرهنگی است اما این جشنواره به ذائقه نسل نو توجه کرده و برای همین چند رسانه‌ای شده است و هدف ما این است که نسل نو را تشویق کنیم و در خط تولید محتوای میراث فرهنگی کشور آوریم. امیدواریم پایه‌های این جشنواره نوپا مستحکم شده و جشنواره به زودی در سطح بین‌المللی فعال شود.

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است


جدول فروش فیلم ها

عنوان
فروش (تومان)
  • تگزاس۳
    ۲۴۹/۰۱۴/۹۱۳/۴۰۰
  • زودپز
    ۱۷۵/۱۷۵/۹۵۵/۵۰۰
  • تمساح خونی
    ۱۶۸/۲۸۰/۴۲۷/۲۵۰
  • مست عشق
    ۱۲۰/۲۹۹/۷۲۰/۷۵۰
  • پول و پارتی
    ۹۰/۰۰۰/۳۵۴/۵۰۰
  • خجالت نکش 2
    ۸۶/۲۶۱/۰۰۹/۲۰۰
  • صبحانه با زرافه‌ها
    ۶۸/۸۷۸/۰۶۶/۵۰۰
  • سال گربه
    ۶۴/۶۰۶/۵۹۰/۰۰۰
  • ببعی قهرمان
    ۴۸/۷۸۰/۵۰۳/۵۰۰
  • قیف
    ۲۷/۰۲۷/۶۵۵/۱۰۰
  • مفت بر
    ۲۵/۵۹۴/۸۹۸/۶۰۰
  • قلب رقه
    ۱۴/۰۲۶/۷۲۶/۰۰۰
  • شهرگربه‌ها۲
    ۱۲/۳۹۲/۰۶۱/۵۰۰
  • شه‌سوار
    ۱۰/۶۱۵/۹۴۸/۵۰۰
  • باغ کیانوش
    ۶/۶۰۴/۷۷۵/۰۰۰
  • شنگول منگول
    ۱/۶۳۳/۸۸۲/۵۰۰
  • استاد
    ۱/۰۰۱/۲۱۰/۰۰۰
  • سه‌جلد
    ۴۰۳/۳۹۰/۰۰۰
  • نبودنت
    ۲۶۷/۸۲۰/۰۰۰
  • شبگرد
    ۱۹۵/۰۷۰/۰۰۰